۲۱۷ پزشک کوبایی راهی آفریقای جنوبی شدند

۲۱۷ پزشک کوبایی راهی آفریقای جنوبی شدند
Copyright تصویر از ویدیو
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیمی از متخصصان حوزه بهداشت و درمان کوبا راهی ژوهانسبورگ، پایتخت آفریقای جنوبی شد. با این گروه ۲۱۷ نفری، شمار کادر درمانی اعزام شده از کوبا به ۲۳ کشور جهان به بیش ۱۲۰۰ نفر رسید.

آگهی

تیمی متشکل از ۲۱۷ متخصص حوزه بهداشت شامل پزشکان، پرستاران، اپیدمیولوژیست‌ها و کارشناسان فنی روز یکشنبه ۲۶ آوریل در ژوهانسبورگِ آفریقای جنوبی فرود آمدند تا همزمان با شیوع ویروس کرونا در این کشور برای کمک به کادر درمان این کشور بپیوندند.

گرچه هواپیمای این پزشکان در ژوهانسبورگ فرود آمده اما آنها قرار است در سراسر آفریقای جنوبی به درمان بیماران بپردازند.

با اعزام این گروه ۲۱۷ نفری به آفریقای جنوبی، شمار کادر درمانی اعزام شده از کوبا به ۲۳ کشور جهان به بیش از ۱۲۰۰ نفر رسید.

دولت دونالد ترامپ از سایر کشورها به دلیل پذیرش کمک‌های پزشکی از کوبا انتقاد کرده است. با این حال برخی کشورها همچنان به روند درخواست کمک‌ از نیروی انسانی این کشور برای ارتقای سیستم‌های بهداشتی و درمانی خود ادامه می‌دهند.

بنابر آمار ارایه شده از سوی دانشگاه جان هاپکینز، تا کنون در کوبا بیش از ۱۳۰۰ مورد ابتلا به بیماری کووید۱۹ و ۵۱ مورد مرگ ناشی از آن ثبت شده است.

این آمار در آفریقای جنوبی بیش از ۴۶۰۰ ابتلا به ویروس کرونا و ۸۶ مورد مرگ ناشی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ گزارش شده است.

کادر درمانی و متخصصاصان پزشکی کوبایی در دنیا شناخته شده‌اند و هر سال شمار زیادی از پزشکان این کشور به کشورهای نیازمند برای کار و درمان اعزام می‌شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیش از ۳ میلیون ابتلا به کرونا در جهان؛ یک سوم مبتلایان در آمریکا هستند

نگرانی جدید پزشکان: بسیاری از مبتلایان علائم کرونا ندارند اما ناقل هستند

رفع شلوغی و بی‌نظمی‌های زندگی باعث بهبود سلامت روان شما می‌شود