کرونا؛ فروش دارو‌های حاوی نیکوتین در فرانسه برای پیشگیری از تقاضای عمده محدود شد

کرونا؛ فروش دارو‌های حاوی نیکوتین در فرانسه برای پیشگیری از تقاضای عمده محدود شد
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محققات فرانسوی روز چهارشنبه گذشته این فرضیه را مطرح کردند که مصرف نیکوتین احتمالا می‌تواند اثر محافظتی در برابر ابتلا به ویروس کرونا داشته باشد.

آگهی

در پی انتشار گزارش‌هایی در خصوص اثر محافظتی احتمالی نیکوتین در برابر بیماری کووید ۱۹، دولت فرانسه اعلام کرد که به منظور جلوگیری از هجوم انبوه متقاضیان، فروش داروهای جایگزین حاوی این ماده را در داروخانه‌ها محدود می‌کند.

بر اساس بخشنامه‌ای که در روزنامه رسمی منتشر شده هدف از این تصمیم «جلوگیری از خطرات بهداشت و سلامت ناشی از مصرف بیش از حد و یا سوءاستفاده‌های مرتبط با پوشش رسانه‌ای اثرات محافظتی نیکوتین در برابر بیماری کووید ۱۹» عنوان شده است.

از سوی دیگر دولت فرانسه این تصمیم را همسو با سیاست‌های پیشین در راستای ارائه تضمین لازم برای تامین داروهای مورد نیاز کمپین‌های ترک سیگار قلمداد کرده است.

بر اساس این بخشنامه توزیع داروها و جایگزین‌های حاوی نیکوتین که در درمان اعتیاد و وابستگی به دخانیات از آن استفاده می‌شود تا یازدهم ماه آینده میلادی به میزان بسته‌های لازم برای استفاده یک ماهه متقاضیان محدود شده‌ است.

در بخشنامه دولت فرانسه همچنین قید شده است که تعداد بسته‌های داروی توزیع شده «با و یا بدون نسخه» به هر بیمار در پرونده دارویی او ثبت خواهد شد و فروش اینترنتی داروها و جایگزین‌های حاوی نیکوتین نیز از این پس به حال تعلیق در می‌آید.

محققات فرانسوی روز چهارشنبه گذشته این فرضیه را مطرح کردند که مصرف نیکوتین احتمالا می‌تواند اثر محافظتی در برابر ابتلا به ویروس کرونا داشته باشد.

محققان در یکی از بیمارستان های پاریس با بررسی آماری مبتلایان به ویروس جدید کرونا دریافتند که شمار افراد سیگاری در میان بیمارانی که به این ویروس مبتلا شده اند به طرز معناداری کم است.

آنها در همین راستا در نظر دارند تحقیقی بالینی در مورد تاثیر احتمالی نیکوتین در پیشگیری از بیماری «کووید ۱۹» انجام دهند که در بیمارستان «پیتیه سالپتریه» پاریس انجام خواهد شد.

الیویه وران،‌ وزیر بهداشت فرانسه روز جمعه ضمن هشدار در باره وابستگی احتمالی به نیکوتین و با اشاره با اینکه هر سال حدود ۷۰ هزار نفر در این کشور به دلیل مصرف دخانیات جان خود را از دست می‌دهند از مردم کشورش خواست با شنیدن نتایج گزارش محققان در باره اثرات محافظتی نیکوتین برای تهیه داروها و جایگزین‌های حاوی این ماده به سوی داروخانه‌های سرازیر نشوند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند