عدم رعایت بهداشت فردی در قرنطینه؛ فرانسوی‌ها کمتر دوش می‌گیرند

عدم رعایت بهداشت فردی در قرنطینه؛ فرانسوی‌ها کمتر دوش می‌گیرند
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد که تنها دو سوم فرانسوی‌ها پس از اجرای قرنطینه هر روز هم صورت و هم بدن خود را می‌شویند.

آگهی

نتیجه یک تحقیق جدید در فرانسه نشان می دهد که شهروندان این کشور پس از اجرای قرنطینه کمتر از گذشته بهداشت فردی خود را رعایت می‌کنند.

بنا به اعلام «انستیتو افکار عمومی فرانسه» (Ifop) تنها دو سوم فرانسوی ها پس از اجرای قرنطینه هر روز هم صورت و هم بدن خود را می شویند. مردانی که تنها زندگی می کنند پس از اجرای قرنطینه به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا بیش از دیگران به رعایت بهداشت فردی بی تفاوت شده اند.

فرانسوا کروس، یکی از مدیران «انستیتو افکار عمومی فرانسه» در مورد تاثیر قرنطینه بر بهداشت فردی شهروندان می گوید: «قرنطینه تعاملات اجتماعی بین افراد را کاهش داده و اجباری را که قضاوت دیگران معمولا در راستای ارائه تصویر مناسب از خود ایجاد می کند از بین برده است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

او در مورد کاهش رعایت بهداشت فردی در میان مردانی که تنها زندگی می کنند نیز گفت: «این وضعیت نشان می دهد که بهداشت شخصی بیش از هر چیز به میزان اجتماعی بودن و توجه به نگاه دیگران به خود بستگی دارد. به محض اینکه نگاه دیگران دیگر وجود ندارد شاهد کاهش رعایت بهداشت شخصی هستیم.»

بنا به نتیجه تحقیق انجام شده ۷۴ درصد زنان در دوران قرنطینه هر روز صورت و بدن خود را می شویند. این در حالی است که در میان مردان این رقم تنها به ۶۱ درصد می رسد.

Free Right

از سوی دیگر پیش از اجرای قرنطینه ۹۴ درصد زنان فرانسوی هر روز لباس زیر خود را عوض می کردند. این رقم پس از اجرای قرنطینه به ۹۱ درصد رسیده است. تنها ۷۳ درصد مردان فرانسوی پیش از اجرای قرنطینه به طور روزانه لباس زیر خود را تغییر می دادند. این در حالی است که به دنبال اجرای قرنطینه سراسری این میزان به ۶۸ درصد کاهش یافته است.

قرنطینه همچنین شمار افرادی را که در فرانسه از لباس زیر استفاده نمی کنند افزایش داده است. شمار افرادی که کلا از لباس زیر استفاده نمی کنند از یک به پنج درصد رسیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رنج مضاعف سالمندان فرانسوی در دوره قرنطینه

نخست وزیر فرانسه: زندگی در دوران پسا‌قرنطینه با قبل از آن شباهتی ندارد

فرانسه از طرحی بلندپروازانه برای مقابله با روند «افول» پژوهش‌های پزشکی رونمایی کرد