سخنگوی نیروهای مسلح ایران: آمریکا به جای قلدری در خلیج فارس به فکر خروج از بحران کرونا باشد

سخنگوی نیروهای مسلح ایران: آمریکا به جای قلدری در خلیج فارس به فکر خروج از بحران کرونا باشد
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی هشدار توییتری ترامپ وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ارتش ایالات متحده توییت ریاست جمهوری را به عنوان پیامی خطاب به حکومت ایران تلقی می‌کند و هیچ فرمان جدیدی به فرماندهان کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده در خلیج فارس داده نشده است.

آگهی

سخنگوی نیروهای مسلح ایران روز چهارشنبه در پاسخ به تهدید مطرح شده از سوی رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر پاسخ قاطع به قایق‌های مزاحم ایرانی در خلیج فارس گفت که دونالد ترامپ بهتر است به جای خط و نشان کشیدن برای دیگران به فکر نجات کشورش از بحران کرونا باشد.

ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح ایران که با خبرگزاری ایسنا گفتگو می‌کرد در این خصوص تصریح کرد: «آمریکایی‌ها امروز باید به جای قلدری برای دیگران، همه همت خود را بکار بگیرند تا آن دسته از نیروهایشان را که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، نجات دهند.»

این فرمانده نظامی ارتش سخنان یاد شده را درپاسخ به سوال خبرگزاری ایسنا در خصوص تهدید اخیر رئیس جمهوری ایالات متحده بر ضد نیروهای مسلح ایران مطرح کرده است.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در واکنش به آنچه واشنگتن طی روزهای گذشته ایجاد مزاحمت از سوی قایق‌های تندرو ایران برای ناو‌های آمریکایی در خلیج فارس خوانده بود با انتشار توییتی اعلام کرد: به نیروی دریایی آمریکا دستور دادم تا به روی هر شناور ایرانی که قصد مزاحمت برای کشتی‌های ما در دریا را داشت،‌ شلیک و آن را منهدم کنند.

وی سپس ضمن بازنشر توییت یک کاربر ایرانی به نام حشمت علوی که مزاحمت برای ناو‌های آمریکایی را بخشی از «اهداف تبلیغاتی حکومت ملاها» خوانده و از دونالد ترامپ برای یادآوری این موضوع به حکومت که «دوران اوباما سپری شده» تشکر کرده،‌ می‌نویسد: «اسلیپی جو (لقب تحقیرآمیز ترامپ به جو بایدن) فکر می‌کرد که اوضاع خوبه نه من!»

گفتنی است که برخی منابع اینترنتی پیش‌تر تصریح کرده بودند که حشمت علوی یک هویت جعلی است و اکانتی که به این نام در شبکه اجتماعی توییتر درست شده توسط گروهی از اعضای سازمان مجاهدین خلق اداره می‌شود.

در پی هشدار توییتری ترامپ وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ارتش ایالات متحده توییت ریاست جمهوری را به عنوان هشداری خطاب به حکومت ایران تلقی می‌کند و هیچ فرمان جدیدی به فرماندهان کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده در خلیج فارس داده نشده است.

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح ایران در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرده است: «اگر آمریکایی‌ها خیلی هنر و عرضه دارند نیروهای خود را در منطقه غرب آسیا از کرونا نجات دهند و آنها را از این منطقه خارج کنند و سپس سایر نیروهای خود را مانند بسیجیان و نیروهای مسلح ایران که امروز به کمک مردم خود شتافته‌اند به آمریکا ببرند تا مردمشان را از از بحران عظیمی که برای این کشور ایجاد شده نجات دهند.»

تنش میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده،‌ دشمن چهل ساله ایران در اوج بحران کرونا در حالی دوباره بالا گرفته است که واشنگتن پیش‌تر اعلام کرده بود قایق‌های تندرو ایران در خلیج فارس برای یکی از ناو‌های ایالات متحده مزاحمت ایجاد کرده‌‌‌اند.

ایران شرح ماجرا از سوی واشنگتن را روایتی غلوآمیز و هالیوودی قلمداد کرده و ضمن متهم کردن آمریکا به «رفتاری غیرمسئولانه» در خلیج فارس‌،‌ مسئولیت این تقابل دریایی را متوجه ایالات متحده آمریکا کرده است.

وزیر خارجه ایالات متحده نیز در واکنش به آنچه وی «مزاحمت» قایق‌های سپاه برای ناوهای آمریکایی در خلیج فارس خوانده، تاکید کرده است که کشورش در حال بررسی برای دادن پاسخ مناسب به این اقدام ایران است.

ایران خود را ژاندارم منطقه خلیج فارس می‌داند و همواره حضور نظامی کشورهای غربی در این آب‌راه حیاتی و بین المللی را محکوم کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار ستاد کل نیروهای مسلح ایران به آمریکا: در خلیج فارس ماجراجویی نکنید

تنش‌ها در خلیج فارس؛ درخواست ایجاد «خط تلفن قرمز» بین ایران و آمریکا

بریتانیا فرماندهی «تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس» را از آمریکا تحویل گرفت