پزشک بلژیکی: فوتبالیست ها می توانند با ماسک به رقابت بپردازند

پزشک بلژیکی: فوتبالیست ها می توانند با ماسک به رقابت بپردازند
Copyright YORICK JANSENS/BELGA
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک پزشک متخصص بلژیکی اعلام کرد که بازیکنان فوتبال این کشور می توانند با ماسک به رقابت ها لیگ های این کشور بازگردند.

آگهی

یک متخصص بیماریهای عفونی در بلژیک می گوید می توان لیگ فوتبال این کشور را به شرط ماسک زدن بازیکنان در مستطیل سبز از سرگرفت.

سخنان این پزشک متخصص واکنش‌های مختلفی داشته است. برخی در شبکه‌های اجتماعی سخنان این استاد دانشگاه علوم پزشکی بروکسل را مورد استهزا قرار دادند.

دکتر مارک وان رانست، در واکنش به انتقادها به روزنامه لوسوار بلژیک گفت: « بی‌تردید منظور من از استفاده از ماسک جراحی نبوده است، بلکه ماسک هایی که در فوتبال آمریکایی و در ورزش دوچرخه سواری حرفه‌ای از آن استفاده می شود و بی‌تردید می توان گفت که با استفاده از این ماسک می توان فوتبالیست‌ها را به میدان فرستاد.»

لیگ فوتبال بلژیک مانند اغلب لیگ‌های اروپایی از اولین روزهای ماه مارس بدلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد. پیش تر قرار بود، لیگ از ۲۴ آوریل از سرگرفته شود اما با توجه به آمار و ارقام مربوط به شیوع کرونا در بلژیک بعید به نظر می رسد، که تا آغاز تابستان خبری از مسابقات فوتبال در این کشور باشد.

هفته گذشته دولت بلژیک برگزاری تمام تجمعات و گردهمایی‌ها را تا ۳۱ ماه اوت لغو کرد و در همین راستا اگر هم مسابقه هایی برگزارشود در استادیوم‌های خالی از تماشاگر خواهدبود.

بلژیک ۹ میلیونی در میان ده کشور نخست متاثر از کرونا در جهان قرار دارد. تاکنون بیش از ۵ هزار در این کشور جان باخته اند و بیش از ۳۶ هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمانی‌ها چطور از پشت درهای بسته دروازهٔ بوندس‌لیگا را باز می‌کنند؟

رئیس یوفا: لیگ‌های اروپا آماده برگزاری بازی‌ها در ورزشگاه‌های خالی هستند

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است