چین برای تحقیق درباره منشاء ویروس کرونا محدودیت وضع کرد

چین برای تحقیق درباره منشاء ویروس کرونا محدودیت وضع کرد
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دانشمندان بر این باور هستند که منشاء ویروس جدید کرونا خفاش‌ها هستند اما این ویروس به واسطه یک حیوان دیگر به انسان منتقل شده است.

آگهی

دولت چین محدودیت هایی را برای انتشار نتیجه تحقیقات علمی در مورد منشاء ویروس جدید کرونا وضع کرد.

بنا به تصمیم پکن نتیجه پژوهش‌های علمی درباره بیماری «کووید ۱۹» از این پس پیش از انتشار با دقت مورد بررسی قرار می گیرد. این در حالی است که نتیجه تحقیق ها در مورد منشاء نوع جدید ویروس کرونا به طور موشکافانه بررسی خواهد شد و انتشار آنها نیز تنها با تائید مقامات رسمی دولت چین امکانپذیر خواهد بود.

دستورالعمل بررسی دقیق تحقیق های علمی درباره ویروس جدید کرونا ابتدا بر روی پایگاه های اینترنتی دو دانشگاه چین منتشر شد اما مدتی بعد حذف شد.

این دستورالعمل به نظر می رسد در راستای تلاش های پکن برای کنترل گزارش هایی که در مورد منشاء نوع جدید ویروس کرونا منتشر می شود صادر شده باشد. این ویروس تاکنون جان بیش از ۱۱۵ هزار را در سراسر جهان گرفته است. این در حالی است که شمار مبتلایان به بیماری «کووید ۱۹» که علائم آن پس از ابتلا به ویروس جدید کرونا بروز می کند از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

یکی از بازارهای شهر ووهان در استان هوبی چین خاستگاه ویروس جدید کرونا در ماه دسامبر سال گذشته میلادی بود.

نتیجه برخی از پژوهش های دانشمندان چینی در مورد اولین موارد انتقال انسان به انسان ویروس جدید کرونا پیش از این جنجال ساز شده بود. این تحقیق ها روایت رسمی دولت چین را زیر سوال می برد و بحث زیادی را در شبکه های اجتماعی چین به راه انداخت.

یکی از دانشمندان چینی که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود در مورد محدودیت های جدید برای انتشار نتیجه تحقیق های علمی گفت: «به نظرم این تلاش هماهنگ شده دولت چین است تا روایتی [که ارائه می شود] را کنترل کند و چنین وانمود کند که منشاء شیوع ویروس چین نبوده است.»

دانشمندان بر این باور هستند که منشاء ویروس جدید کرونا خفاش ها هستند اما این ویروس به واسطه یک حیوان دیگر به انسان منتقل شده است. سخنگوی وزارت خارجه چین ماه گذشته ادعا کرده بود که نوع جدید ویروس کرونا اولین بار در آمریکا ظهور کرده و ارتش ایالات متحده عامل انتقال آن به چین بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مهلت سه ماهه بایدن به نهادهای اطلاعاتی آمریکا: منشاء شیوع کرونا را بیشتر بررسی کنید

بیلد آلمان: چین باید غرامت ۱۵۰ میلیارد یورویی کرونا را بپردازد

طعنه ترامپ به آمار کرونا در ایران: کسی واقعا این رقم را باور می‌کند؟