افزایش اختلافات زناشویی در دوران قرنطینه؛ فرانسه از قربانیان خشونت خانگی در هتل مراقبت می‌کند

افزایش اختلافات زناشویی در دوران قرنطینه؛ فرانسه از قربانیان خشونت خانگی در هتل مراقبت می‌کند
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت فرانسه در پی افزایش ۳۲ درصدی خشونت خانگی در دوره قرنطینه، هتل‌هایی را به اسکان قربانیان این خشونت‌ها اختصاص داد.

آگهی

دولت فرانسه در پی افزایش ۳۲ درصدی خشونت خانگی در دوره قرنطینه، هتل‌هایی را به اسکان قربانیان این خشونت‌ها اختصاص داد.

مارلن شیاپا، وزیر برابری جنسیتی فرانسه اعلام کرد:«حدود ۲۰ مرکز مشاوره در فروشگاه‌های مواد غذایی افتتاح می‌شود تا زنان بتوانند ضمن انجام خریدهای ضروری خود در ایام قرنطینه از کمک های لازم در برابر تبعات خشونت‌های خانگی بهره‌مند شوند.»

دولت فرانسه همچنین با اختصاص یک میلیون یورو بودجه جدید به سازمان‌ها و نهادهای فعال در زمینه مبارزه با خشونت های خانگی علیه زنان، توان آنها را در شرایطی که تقاضا برای خدمات آنها افزایش یافته، بالا ببرد. همچنین دولت فرانسه با اجاره ۲۰ هزار شب اتاق در هتل‌های این کشور، قربانیان خشونت خانگی در ایام قرنطینه را تحت مراقبت ویژه قرار می‌دهد.

این ابتکارهای دولت فرانسه پس از آن آغاز شد که گزارش‌های هفته گذشته پلیس این کشور از افزایش ۳۲ درصدی خشونت‌های خانگی علیه زنان در دوران قرنطینه حکایت داشت؛ خشونت‌هایی که تاکنون جان دو زن را گرفته است.

فرانسه از تاریخ ۱۷ مارس محدودیت‌های عبور و مرور عمومی را به اجرا گذاشته که حداقل تا ۱۵ اوریل ادامه خواهد داشت و بر اساس آن هیچ کس مجاز نیست خانه خود را بیش از یک ساعت در روز و در شعاع یک کیلومتری برای خرید مواد غذایی یا دارو، مراجعه به پزشک، ورزش یا پیاده روی با حیوان خانگی ترک کند.

در همین حال، بهزاد وحیدنیا، مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی ایران نیز اعلام کرد که در دوران قرنطینه، آمار اختلاف‌ زوج‌ها سه برابر شده است.

به گفته آقای وحیدنیا، میزان تماس‌های زوجین مربوط به اختلافات خانوادگی در دوران قرنطینه و شیوع ویروس کرونا با صدای مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ روزانه به چهار هزار تماس رسیده که نشان از افزایش اختلافات بین زوجین دارد.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی ایران، افزایش ساعات تماس زوج‌ها و مدت زمان تعامل زوج‌ها در دوران قرنطینه را دلیل افزایش اختلافات زناشویی دانست.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجموعه‌ای برای مردم دلتنگ در قرنطینه؛ صدای شلوغی شهر نیویورک را بشنوید

درگیری جوانان خشمگین حومه‌های پاریس با پلیس برای سومین شب پیاپی ادامه یافت

دبیر کل سازمان ملل خواستار حمایت از زنان در دوران قرنطینه شد