رکود اقتصادی کرونا به سوئیس رسید؛ توزیع ۲۰ میلیارد فرانک کمک بدون بهره

رکود اقتصادی کرونا به سوئیس رسید؛ توزیع ۲۰ میلیارد فرانک کمک بدون بهره
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت و بانک ملی سوئیس (SNB) از روز پنج‌شنبه تزریق نقدینگی به اقتصاد این کشور را با هدف غلبه بر تبعات شیوع ویروس کرونا آغاز کردند.

آگهی

دولت و بانک مرکزی سوئیس از روز پنج‌شنبه تزریق نقدینگی به اقتصاد این کشور را با هدف غلبه بر تبعات شیوع ویروس کرونا آغاز کردند.

توماس جردن، رئیس بانک مرکزی سوئیس در یک کنفرانس خبری در برن، پایتخت، گفت: «جامعه ما و اقتصاد سوئیس با چالش‌های عظیمی رو به رو شده است.» همزمان، این بانک نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که به منظور غلبه بر بحران اقتصادی، برای تامین اعتبار مورد نیاز شرکت‌ها و نقدینگی بانک‌ها تلاش خواهد کرد.

دولت سوئیس نیز روز چهارشنبه طرح کمک اضطراری ۲۰ میلیارد فرانکی(۱۹ میلیارد یورویی) را تصویب کرد که براساس آن شرکت‌ها می‌توانند ازروز پنج‌شنبه(۲۶ مارس) و تا سقف ۵۰۰ هزار فرانک سوئیس از وام بدون بهره بانکی بهره‌مند شوند.

درخواست‌های وام‌های بیش از ۵۰۰ هزار فرانک نیز با مساعدت ۸۵ درصدی دولت و نرخ بهره ۰.۵ درصدی تامین خواهد شد. همچنین شرکت‌هایی که از «کاهش قابل توجه درآمد» رنج می‌برند، می‌توانند معادل ۱۰ درصد فروش سالانه و تا سقف ۲۰ میلیون فرانک تامین اعتبار کنند.

نقدینگی این تسهیلات از طریق بانک مرکزی سوئیس و با ضمانت دولت در اختیار بانک‌ها قرار خواهد گرفت و نرخ بهره بازپرداخت آن نیز منفی ۰.۷۵ درصد خواهد بود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سوئیس روز چهارشنبه از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن فراتر رفت تا شیوع این ویروس به ۱۲۱۷ تن به ازاء هر میلیون نفر برسد. ابتلا به بیماری کویید-۱۹ در این کشور تاکنون ۱۴۹ قربانی گرفته است.

دولت سوئیس مرزهای خود با تمام کشورهای همسایه را بسته و پذیرش پروازهای انجام شده از مبدا کشورهای عضو پیمان شنگن به استثنای لیختن‌اشتاین را نیز متوقف کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوئیس خرید هواپیماهای جنگی را به همه‌‌پرسی می‌گذارد

مجمع جهانی اقتصاد ۲۰۲۴؛ تصاویری از تظاهرات حامیان محیط زیست و مخالفان سرمایه‌داری در داووس سوئیس

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد