سخنگوی دولت ایران: سفر و خروج از شهرها ممنوع می‌شود

سخنگوی دولت ایران: سفر و خروج از شهرها ممنوع می‌شود
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«آمارها نشان می‌دهد در جایی که به آنجا مسافرت شده موج جدید بیماری صورت گرفته است.»

آگهی

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت از اجرای محدودیت‌های بیشتر برای مهار شیوع ویروس کرونا خبر داد.

آقای ربیعی با بیان اینکه «آمارها نشان می‌دهد در جایی که به آنجا مسافرت شده موج جدید بیماری صورت گرفته است» گفت که به‌زودی سفر و خروج از شهرها ممنوع می‌شود.

وی همچنین از کسانی که به مسافرت رفته‌اند خواست به هرچه سریع‌تر به محل زندگی خود بازگردند. سخنگوی دولت همچنین از مسافران خروجی به سمت تهران خواست تا از تردد شهر به شهر خودداری کنند و از بزرگراه‌ها و جاده‌های کمربندی برای مسافرت عبور کنند.

سخنگوی دولت ایران در بخش دیگری از سخنان خود یاد آور شد که با دستور رئیس جمهوری علاوه بر تعطیلی ادارات طبق روال اعلام شده فعالیت در حوزه کسب و کار به جز بخش‌های حساس و اموری که به تامین مایحتاج روزمره مردم مربوط می شود تا پانزدهم فروردین محدود می‌شود.

آقای ربیعی همچنین ضمن اشاره به طرح غربالگری انجام شده در کشور تاکید کرد افرادی که بر اساس این طرح ابتلای آنها به ویروس کرونا مورد تایید قرار گرفته باید از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت تبعیت کنند و در صورت تخطی مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

سخنگوی دولت در ادامه از اعمال محدودیت‌های بیشتر به خصوص در ارتباط با فعالیت اجتماعی شهروندان یاد کرد و متذکر شد که تمام پارک‌‌ها، بوستان‌ها و محل ‌های تراکم جمعیت تعطیل خواهد شد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز روز چهارشنبه از محدودیت‌های سخت گیرانه برای کنترل بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا خبر داده و خواستار همکاری و مشارکت شهروندان شده بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روحانی: طرح‌های سخت گیرانه برای کنترل بحران کنونی در راه است

اتحادیه اروپا: به ایران کمک کنید، تحریم‌های آمریکا نقض نمی‌شوند

صدور حکم دو سال زندان برای زن بریتانیایی که دیرتر از زمان مجاز سقط جنین کرده بود