تبعیض جنسیتی در فوتبال آمریکا؛ رئیس فدراسیون استعفاء داد

تبعیض جنسیتی در فوتبال آمریکا؛ رئیس فدراسیون استعفاء داد
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فدراسیون فوتبال آمریکا در استدلال حقوقی خود دلیل تفاوت دستمزد میان بازیکنان زن و مرد را «خصومت» بیشتر هواداران تیم های رقیب در بازی های فوتبال مردان عنوان کرده بود. امری که انتقادات زیادی را برانگیخته بود.

آگهی

کارلوس کوردیرو، رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که به دنبال جنجال بر سر استدلال‌های این فدراسیون برای عدم برابری دستمزد بازیکنان زن و مرد از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

فدراسیون فوتبال آمریکا در استدلال حقوقی خود دلیل تفاوت دستمزد میان بازیکنان زن و مرد را «خصومت» بیشتر هواداران تیم‌های رقیب در بازی‌های فوتبال مردان عنوان کرده بود. امری که انتقادات زیادی را برانگیخته بود.

استدلال‌ها و عبارات استفاده شده در سندی که این هفته به دادگاه‌ها ارائه شده به شدت باعث رنجش و آزار عده‌ای به ویژه بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان شده است. آنها شایسته بهتر از این‌ها هستند. این غیر قابل پذیرش و نابخشودنی است.
کارلوس کوردیرو
رئیس سابق فدراسیون فوتبال آمریکا

کارلوس کوردیرو ضمن اعلام مخالفت خود با این توجیه فدراسیون فوتبال آمریکا تاکید کرد که او باید برای جلوگیری از طرح چنین استدلالی، مداخله می‌کرد. وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «استدلال‌ها و عبارات استفاده شده در سندی که این هفته به دادگاه‌ها ارائه شده به شدت باعث رنجش و آزار عده‌ای به ویژه بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان شده است. آنها شایسته بهتر از این‌ها هستند. این ناپذیرفتنی و نابخشودنی است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وی افزوده است: «من فرصت بررسی کامل سند ارائه شده را پیش از ارائه آن نداشتم. من مسئولیت این که چنین کاری را انجام نداده‌ام برعهده می‌گیرم. اگر این کار را انجام داده بودم با این عبارات که با احترام من برای بازیکنان زن و ارزش‌هایمان همخوانی ندارد مخالفت می‌کردم.»

کارلوس کوردیرو پیش از این بابت توجیه فدراسیون فوتبال آمریکا برای عدم پذیرش دستمزد برابر برای بازیکنان زن و مرد عذرخواهی کرده بود.

استعفای رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا در حالی اعلام شد که شرکت کوکاکولا، اصلی‌ترین حامی مالی این فدراسیون از استدلال ارائه شده برای عدم پذیرش دستمزد برابر بازیکنان زن و مرد به شدت انتقاد کرده بود.

تیم ملی آمریکا تاکنون چهار بار در جام جهانی فوتبال زنان به مقام قهرمانی رسیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فدراسیون فوتبال استرالیایی: شرکای جنسی خود را کم کنید تا کرونا نگیرید

نخستین کشور جهان در حذف شکاف جنسیتی در پرداخت دستمزد

نویسندگان هالیوود به اعتصاب ۵ ماهه خود پایان دادند