برلین صد کودک پناهجو در یونان را می پذیرد

Germany Greece Economy
Germany Greece Economy Copyright Markus Schreiber/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات شهری برلین اعلام کرده اند که قصد دارند ۸۰ تا ۱۰۰ کودک را در که در حال حاضر در اردوگاه‌های پناهجویان در یونان حضور دارند، بپذیرند.

آگهی

مقامات شهری برلین روز سه‌شنبه ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) اعلام کردند که قصد دارند ۸۰ تا ۱۰۰ کودک را در که در حال حاضر در اردوگاه‌های پناهجویان در یونان حضور دارند، بپذیرند.

سیاستمداران اتحادیه اروپا طی هفته‌های اخیر بر سر سرنوشت دهها هزار پناهجوی سرگردان در ترکیه که قصد دارند از طریق یونان وارد خاک اروپا شوند، در حال رایزنی بوده اند.

پیشتر احزاب ائتلاف حاکم به رهبری آنگلا مرکل در روز دوشنبه ۹ مارس اعلام کرده بودند که حاضرند با مشارکت کشورهای دیگر اتحادیه اروپا، چند صد کودک در اردوگاه‌های پناهجویی را به خاک آلمان بپذیرند. بنابر گفته این مقامات، این تصمیم شامل کودکان بیمار و یا با سن کمتر از ۱۴ سال و بی‌سرپرست خواهد شد.

آنکارا بدنبال کشته شدن ۳۳ نظامی ترک در خاک سوریه توسط ارتش سوریه اعلام کرد دیگر توان میزبانی از پناهجویان را ندارد و مانع رفتن آنان به سوی اروپا نمی‌شود. بلافاصله پس از چراغ سبز آنکارا، پناهجویان از زمین و دریا راهی یونان شدند اما با نزدیک شدن به مرز، پلیس یونان با شلیک گاز اشک آور تلاش کرد تا آنان را به سمت ترکیه بازگرداند.

آندریاس گایزل، عضو سنای برلین و از مسئولان امور داخلی شهر، در پاسخ به این که این کودکان چه زمانی به برلین خواهند رسید گفت: «بستگی دارد که دولت آلمان باچه سرعتی تصمیم را عملی کند. فکر می کنم امروز نسبت به فردا احتمالش بیشتر باشد.»

سه شنبه گذشته ۳ مارس (۱۳ اسفند) هزاران معترض با تجمع در بیرون اقامتگاه رسمی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان خواستار باز شدن مرز اتحادیه اروپا و ترکیه به روی پناهجویان شده بودند.

با بحران در مرز یونان مقامات اتحادیه اروپا بیم آن را دارند که وضعیت مشابه سال ۲۰۱۵ شود.

در سال ۲۰۱۵ حدود یک میلیون پناهنده و مهاجر از ترکیه به سمت جزایر یونان حرکت کردند تا بحران مهاجرت در اروپا شکل گیرد. از مارس ۲۰۱۶ میلادی و با توافق اتحادیه اروپا و آنکارا برای متوقف کردن این جریان، تمامی مسیرها مسدود شده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجارستان، لهستان و جمهوری چک با عدم پذیرش پناهجویان تعهدات و قوانین اتحادیه اروپا را نقض کرده‌اند

آلبوم عکس از پناهجویان در مرز ترکیه با یونان

بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آلمان در اعتراض به نشست مخفیانه راست‌‌های افراطی درباره مهاجران تظاهرات کردند