سازمان جهانی بهداشت: تهدید «همه‌گیر شدن» کرونا «بسیار واقعی» است

A picture taken on March 9, 2020 shows the sign of the World Health Organization
A picture taken on March 9, 2020 shows the sign of the World Health Organization Copyright FABRICE COFFRINI/AFP or licensors
Copyright FABRICE COFFRINI/AFP or licensors
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت به این نکته مثبت نیز اشاره کرد که بیشتر مبتلایان بهبود یافته‌اند و از ۸۰ هزار مورد گزارش شده در چین «مهد این بیماری همه‌گیر»، بیش از ۷۰ درصد از مبتلایان درمان شده‌اند.

آگهی

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه هشدار داد که «تهدید همه‌گیر شدن» ویروس کرونا که تا کنون بیش از ۱۱۰ هزار نفر را در سراسر جهان آلوده کرده «بسیار واقعی» است.

تدروس ادهانوم، دبیرکل این سازمان در جریان نشست خبری روزانه در ژنو اعلام کرد: «اکنون که ویروس کرونا در بسیاری از کشورها شیوع پیدا کرده، تهدید وقوع یک اپیدمی بسیار واقعی شده است.»

با این حال او اطمینان داد که «این اولین اپیدمی در تاریخ است که می‌تواند کنترل شود.... و ما در مبارزه با این ویروس از هیچ چیز فرو گذار نخواهیم کرد.»

او تاکید کرد: «حتی اگر این بیماری به یک اپیدمی تبدیل شود نیز می‌توانیم آن را کنترل کنیم... ما باید به یاد داشته باشیم که با یک اقدام سریع و سرنوشت‌ساز می‌توانیم سرعت آن را کاهش دهیم و از ابتلای افراد جدید جلوگیری کنیم.»

او همچنین به این نکته مثبت اشاره کرد که بیشتر مبتلایان بهبود یافته‌اند و از ۸۰ هزار مورد گزارش شده در چین «مهد این بیماری همه‌گیر»، بیش از ۷۰ درصد از مبتلایان درمان شده‌اند.

ویروس «کووید-۱۹» که در ماه دسامبر در چین پدیدار شد تا کنون به ۵ قاره راه یافته و زندگی اقتصادی و اجتماعی بسیاری را در سراسر جهان مختل کرده است. گسترش این ویروس تا کنون منجر به مرگ بیش از ۳۸۰۰ نفر در ۱۰۰ کشور شده است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین از کشورها خواست با این توجیه که این ویروس عمدتا افراد سالمند را هدف می‌گیرد، در مقابل آن تسلیم نشوند زیرا در اینصورت جهان «با یک فروپاشی اخلاقی» مواجه خواهد شد. او تاکید کرد که در این شرایط «تک تک انسان‌ها اهمیت دارند.»

مایکل رایان، مدیر اجرایی برنامۀ اضطراری سازمان بهداشت جهانی نیز گفت: «برخلاف آنفولانزا، ما می‌توانیم این ویروس را دفع و سرعت گسترش آن را کند کنیم.»

او تاکید کرد: «من از کلمه "همه‌گیر" نگران نیستم بلکه بیشتر نگران واکنش جهان هستم.» او جهان را به مبارزه با این ویروس فراخواند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ابتلای همسر نخست وزیر کانادا به کرونا؛ ترودو خود را قرنطینه کرد

مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند

چرا نخست‌وزیر پیشین بریتانیا خواستار انحلال سازمان ملل متحد شد؟