ثبت رکورد بالاترین میزان مهاجر غیراروپایی به بریتانیا در ۱۵ سال گذشته

ثبت رکورد بالاترین میزان مهاجر غیراروپایی به بریتانیا در ۱۵ سال گذشته
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارقام رسمی از اداره ملی آمار بریتانیا که روز پنج‌شنبه ۲۷ فوریه (۹ اسفند) منتشر شد نشان می‌دهد این کشور در سال گذشته با پذیرفتن ۲۴۰ هزار مهاجر از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا بالاترین نرخ ورود مهاجر از سال ۲۰۰۴ بدین سو را داشته است.

آگهی

ارقام رسمی از اداره ملی آمار بریتانیا که روز پنج‌شنبه ۲۷ فوریه (۸ اسفند) منتشر شد نشان می‌دهد این کشور در سال گذشته با پذیرفتن ۲۴۰ هزار نفر مهاجر از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا بالاترین نرخ ورود مهاجر از سال ۲۰۰۴ بدین سو را داشته است.

این در حالی است که تعداد مهاجران از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این کشور پایین‌ترین میزان را در ۱۶ سال گذشته تجربه کرده است.

مطابق آمار در دوره دوازده ماهه منتهی به سپتامبر ۲۰۱۹، ۶۴۲ هزار نفر در این مدت به بریتانیا نقل مکان کرده‌اند در حالی که همزمان ۴۰۲ هزار نفر این کشور را ترک گفته‌اند.

بر طبق اعداد منتشره از سوی مقامات مسئول در بریتانیا، عمده مهاجران به این کشور را دانشجویان و علاقه‌مندان به ادامه تحصیل تشکیل می‌دهند و ورود تعداد مهاجران متقاضی کار با کاهش مواجه شده است.

جی لیندوپ، رئیس مرکز آمار اداره بین‌المللی مهاجرت دراین باره گفت: «از سال ۲۰۱۶ مهاجرت شغلی کاهش یافته است چرا که شمار کمتری از شهروندان اتحادیه اروپا برای شغل به اینجا می‌آیند.»

آقای لیندوپ تعداد بالای مهاجرت دانشجویان هندی و چینی به بریتانیا را علت اصلی افزایش مهاجران تحصیلی به بریتانیا خوانده است.

آمار جدید در حالی منتشر شده است که بریتانیا پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد از این پس، همچون استرالیا، سیستم امتیازی را برای اعطای مهاجرت در نظر بگیرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جانسون: موافق مهاجرت کنترل شده افراد بااستعداد به بریتانیا هستم

چرا میزان مهاجرت اروپایی‌ها به بریتانیا کاهش یافته است؟

بریتانیا برای جذب محققان و دانشمندان قوانین مهاجرتی خود را تسهیل می کند