سیاست مهاجرتی بریتانیا مانند استرالیا امتیازی می‌شود

سیاست مهاجرتی بریتانیا مانند استرالیا امتیازی می‌شود
Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت بریتانیا بلافاصله پس از اجرای برکسیت بدون توافق، رفت و آمد آزاد شهروندان میان این کشور و اتحادیه اروپا را منع می‌کند.

آگهی

دولت بریتانیا قصد دارد بلافاصله پس از اجرای برکسیت بدون توافق در تاریخ ۳۱ اکتبر آینده، رفت و آمد آزاد شهروندان میان این کشور و اتحادیه اروپا را منع کند اما بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور می‌گوید با این حال سر دشمنی با مهاجران را ندارد.

دولت بریتانیا در زمان ترزا می، نخست وزیر پیشین گفته بود تنها در صورتی که این کشور بدون توافق برای دوران گذار از اتحادیه اروپا خارج شود، ممکن است منع آمد و شد با اروپا را «هر چه سریع‌تر» اجرا کند.

بوریس جانسون که ماه گذشته زمام کشور را به دست گرفت وعده داده است که در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) آینده بریتانیا را با توافق یا بدون آن از اتحادیه اروپا خارج کند.

یک سخنگوی وزارت کشور بریتانیا روز دوشنبه ۲۸ مرداد گفت: «آزادی رفت و آمد آن گونه که امروز در جریان است روز ۳۱ اکتبر، یعنی زمانی که بریتانیا از اتحادیه خارج می‌شود، پایان خواهد یافت. بعد از برکسیت دولت نظام مهاجرتی جدید و سالم‌تری را به اجرا خواهد گذاشت که مطابق آن اولویت به افراد شایسته و به کسانی داده می‌شود که بتوانند چیزی برای بریتانیا بیاورند، فارغ از این که از کجا آمده‌اند.»

کنترل جرائم و تغییر سیاست مهاجرتی

سخنگوی دولت جانسون همچنین گفت که در مورد اصلاح رویه رفت و آمد آزاد جزئیات بیشتری در حال بررسی است و به زودی اعلام خواهد شد. وی در عین حال با اشاره به یکی از این جزئیات گفت که اصلاحات مورد از جمله نظر شامل کنترل سخت‌تر جرم و جنایت در کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بوریس جانسون خود در یک گفتگوی رادیویی رد مورد طرح اصلاحی مورد نظر دولتش گفت: «ما داریم از اتحادیه اروپا جدا می‌شویم تا قدرت بریتانیا به صورت قانونی به خودش برگردد. این بدان معنا نیست که با مهاجران و مهاجرت سر دشمنی داشته باشیم، بلکه یعنی مهاجرت در بریتانیا به شکلی دموکراتیک کنترل خواهد شد و ما [برای مهاجرت] روشی شبیه سیستم امتیازدهی استرالیا در پیش خواهیم گرفت.»

آیا شرکت‌ها برای برکسیت بدون توافق آماده‌اند؟

آدام مارشال، مدیر کل اتاق بازرگانی بریتانیا اعلام کرد که شرکت‌های بریتانیایی خود را برای شرایط خروج بدون توافق کشورشان از اتحادیه اروپا آماده و فعالیت‌های‌شان را بر آن همان مبنا تعریف کرده‌اند، اما این کار را بر اساس بخشنامه دولتی هفت ماه پیش انجام داده‌اند.

وی در توییتر خود نوشت: «حالا در همین چند هفته‌ای که [تا برکسیت] باقی مانده به نظر می‌رسد که دوباره همه چیز روی هواست. شرکت‌ها برای آمادگی در برابر تغییر نیاز به توضیح و روشنگری دارند.»

وزارت کشور بریتانیا گفته است که قوانین پیش‌بین شده برای آن دسته از شهروندان اتحادیه اروپا و خانواده‌هایشان که در این کشور زندگی می‌کنند در پایان ماه اکتبر آینده تغییری نمی‌کند. با این حال این خانواده‌ها تا پایان دسامبر ۲۰۲۰ فرصت دارند تا برای دریافت برگه قانونی اقامت درخواست بدهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت ترامپ پناهندگی به آمریکا را سخت‌تر کرد

نامه تشکرآمیز نوجوان ویتنامی که «چمدانی» وارد بریتانیا شد

نتایج تحقیقات تازه در بریتانیا: کارگران مهاجر پس از برکسیت با خطر برده‌داری مدرن و استثمار مواجه‌اند