چرا میزان مهاجرت اروپایی‌ها به بریتانیا کاهش یافته است؟

چرا میزان مهاجرت اروپایی‌ها به بریتانیا کاهش یافته است؟
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

موج جدید مهاجرت‌ها یک پشتوانه مهم کاری و اقتصادی برای این کشور بود تا جایی که در سال ۲۰۱۲ دولت بریتانیا مهاجرت را یکی از مهم‌ترین عوامل پویایی و رشد اقتصادی این کشور عنوان کرد.

آگهی

آمارها نشان می دهند که مهاجرت اروپایی‌ها به بریتانیا به کمترین میزان خود از سال ۲۰۱۳ رسیده است. به نظر می‌رسد خروج این کشور از اتحادیه اروپا دلیل اصلی این کاهش باشد.

همه پرسی برکسیت و رای موافق شهروندان بریتانیایی به خروج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ پایانی شد برای یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرت اروپایی ها.

از ماه مارس سال گذشته میلادی تا سال ۲۰۱۹، ششصد و ۱۲ هزار نفر به بریتانیا مهاجرت کرده اند در حالی که سیصد و ۸۵ هزار نفر این کشور را ترک کرده اند که عمده آنها را اروپایی ها تشکیل می دهند. به گفته اداره مهاجرت بریتانیا تعداد مهاجرانی که از اتحادیه اروپا به جزیره آمده اند در ماه های گذشته کمتر از ۵۹ هزار نفر بوده است.

این در حالی است که در بالاترین حد آن در دو دهه گذشته و در سال ۲۰۰۴ میلادی ۲۸۳ هزار نفر از شهروندان اتحادیه اروپا به بریتانیا مهاجرت کرده اند. در سال ۲۰۱۵ نیز بیشتر از ۲۱۸ هزار اروپایی به این کشور مهاجرت کردند.

در مجموع نزدیک به یک میلیون نفر از شهروندان اروپایی در دهه گذشته میلادی بریتانیا را به عنوان خانه اول برگزیده اند که واهمه و نگرانی از وضعیت شغلی و روادید مهم ترین عامل تردید و خروج آنها از بریتانیا است. این کشور قرار است روز ۳۱ ماه اکتبر جاری، کمتر از سه ماه دیگر از اتحادیه اروپا خارج شود. تمام شواهدنشان می دهد که خروج بریتانیا احتمالا بدون توافق با اتحادیه اروپا خواهد بود.

مهاجرت اروپایی‌ها به بریتانیا خصوصا پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ به اوج خود رسید.

موج جدید مهاجرت‌ها یک پشتوانه مهم کاری و اقتصادی برای این کشور بود تا جایی که در سال ۲۰۱۲ دولت بریتانیا مهاجرت را یکی از مهم‌ترین عوامل پویایی و رشد اقتصادی این کشور عنوان کرد. با این حال، بوریس جانسون، نخست وزیر کنونی می گوید قصد دارد تا سیاست های مهاجرتی همچون استرالیا و کانادا را در دستور کار قراردهد. سیاست های مهاجرتی انتخابی که با بررسی سوء پیشینه متقاضیان نیز همراه خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ثبت رکورد بالاترین میزان مهاجر غیراروپایی به بریتانیا در ۱۵ سال گذشته

تلاش امانوئل ماکرون برای حل موضوع مهاجرت مصرف انتخاباتی دارد؟

سفر به بریتانیا و اتحادیه اروپا با برکسیت بدون توافق چگونه خواهد بود؟