جودو؛ گرند اسلم دوسلدورف میدان درخشش خواهر و برادر ژاپنی

جودو گرند اسلم دوسلدورف
جودو گرند اسلم دوسلدورف Copyright یورونیوز
Copyright یورونیوز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هیفومی، برادر اوتا آبه که او نیز دو بار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاده در دوسلدورف خوش درخشید و عنوان بهترین ورزشکار مرد روز نخست این تورنمنت را از آن خود کرد.

آگهی

رقابت های جودو گرند اسلم دوسلدورف از روز جمعه با معرفی برگزیدگان اوزان سبک استارت خورد. اوتا آبه ستاره نوزده ساله تیم ملی ژاپن در این روز بار دیگر نگاه ها را به سوی خود جلب کرد.

بهترین جودوکار زن

اوتا آبه در حالی موفق شد با کسب مدال زرین وزن منهای ۵۲ کیلوگرم بار دیگر در گرند اسلم آلمان بدرخشد که سال ۲۰۱۷ نیز به عنوان جوان ترین فاتح یک تورنمنت تورجهانی جودو در دوسلدورف بر سکوی نخست قرار گرفته بود.

این جودوکار مستعد ژاپنی که دو قهرمانی جهان را در کارنامه دارد در مبارزه نهایی، اماندین بوشار فرانسوی را که در اوساکا از او شکست خورده بود با امتیاز ایپون از پیش رو برداشت.

آبه مدال پس از دریافت طلای خود از دستان یکی از مدیران ارشد فدراسیون جهانی جودو گفت: «در گرند اسلم اوساکا کمی استرس داشتم اما اینجا با آرامش بیشتری مبارزه کردم و در نهایت موفق شدم.»

بهترین جودوکار مرد

هیفومی، برادر اوتا آبه که او نیز دو بار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاده در دوسلدورف خوش درخشید و عنوان بهترین ورزشکار مرد روز نخست این تورنمنت را از آن خود کرد.

هیفومی با شکست کلیه رقبا به فینال رسید و در این مرحله نیز با اجرای زیبای فن «او گوشی» وازا مارژولاشویلی، حریفی از کشور گرجستان را از پیش رو برداشت تا برای هشتمین بار در مسابقات گرند اسلم صاحب گردن آویز طلا شود.

ورزشکار ژاپنی پس از دریافت مدال زرین خود از دستان مدیر توسعه ورزشی فدراسیون جهانی جودو گفت: «من همیشه بدنبال کسب ایپون هستم و در فینال نیز توانستم آنرا بدست آورم. این همان چیزی است که مرا به پیروزی می رساند.»

طلای سبک ترین وزن مسابقات برای فرانسه

شیرینه بوکلی، جودوکار زن فرانسوی موفق شد در فینال مبارزات وزن منهای ۴۸ کیلوگرم، فونا توناکی، حریف سرشناس ژاپنی و دارنده عنوان قهرمانی جهان را شکست دهد و بر سکوی نخست بایستد.

سومین مدال طلای ژاپن در روز نخست

نواهیشا تاکاتو ژاپنی که سه قهرمانی جهان را در کارنامه دارد در مبارزات وزن منهای ۶۰ کیلوگرم پس ازغلبه بر حریف کره ای در نیمه نهایی راهی فینال شد و با امتناع جودوکار چین تایپه از انجام مبارزه به دلیل مصدومیت، امتیاز ایپون و مدال طلا را از آن خود کرد.

مدال های این وزن از مسابقات را رابرت فن دو وال، جودوکار سابق بلژیک و دارنده مدال المپیک به گردن ورزشکاران برتر انداخت.

طلای ۵۷ کیلوگرم برای کانادا

مدال طلای مبارزات وزن منهای ۵۷ کیلوگرم زنان را جسیکا کلیمکیت از کانادا به گردن انداخت. او در مبارزه نهایی حریفی از فرانسه را از پیش رو برداشت.

بهترین فن

بهترین فن روز نخست تورنمنت دوسلدورف یک «سوده تسوریکومی گوشی» بود که عبدالله عبدالجلیلف، ورزشکار روس در مبارزات وزن منهای ۶۶ کیلوگرم مردان به اجرا درآورد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ روز طلایی ورزشکاران اسرائیلی در گرند پری تل آویو

فرانتس بکن بائر، قیصر فوتبال آلمان در ۷۸ سالگی درگذشت

نخستین تجربه خارجی ماشین گلزنی تاتنهام؛ هری کین به بایرن مونیخ پیوست