جودو؛ روز طلایی ورزشکاران اسرائیلی در گرند پری تل آویو

دو جودکار طلایی اسرائیل در گرند پری تل آویو
دو جودکار طلایی اسرائیل در گرند پری تل آویو Copyright فدراسیون جهانی جودو
Copyright فدراسیون جهانی جودو
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پیتر پالتچیک و اور ساسون هر دو از کشور میزبان در مبارزات دو وزن سنگین مسابقات خوش درخشیدند و ضمن کسب مدال طلا برای کشورشان عنوان بهترین ورزشکار روز پایانی تورنمنت را از آن خود کردند.

آگهی

برگزیدگان اوزان سنگین مسابقات جایزه بزرگ جودو در تل آویو روز شنبه معرفی شدند که در میان آنها نام دو ورزشکار اسرائیلی به چشم می خورد.

بهترین جودوکار مرد

پیتر پالتچیک و اور ساسون هر دو از کشور میزبان در مبارزات دو وزن سنگین مسابقات خوش درخشیدند و ضمن کسب مدال طلا برای کشورشان عنوان بهترین ورزشکار روز پایانی تورنمنت را از آن خود کردند.

پیتر پالتچیک در مبارزات وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم با عملکردی دیدنی تماشاگران سالن را به وجد آورد. جودوکار اسرائیلی در فینال حریفی از برزیل را با امتیاز وازاری شکست داد و کشورش را صاحب نخستین مدال طلا در این مسابقات کرد.

پالتچیک پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست گفت: «همه تماشاگران اینجا با جودو به خوبی آشنا هستند. در چشمان آنها می بینی که انتظار یک نمایش و مبارزه زیبا را می کشند. فکر می کنم که ما بهترین نمایش را برای آنها اجرا کردیم.»

اور ساسون که در کنار پالتچیک ایستاده می گوید: «ما تمام سعی خود را کردیم.»

پالتچیک نیز در تایید حرف او می گوید: «بله همینطور است ما تلاش خود را کردیم.»

اور ساسون نیز این تورنمت را به بهترین نحو ممکن به پایان برد. دارنده مدال طلای گرند پری بوداپست در مبارزه نهایی وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم سانگمین کیم، حریفی از کره جنوبی را با امتیاز وازاری شکست داد و بر سکوی نخست ایستاد.

جودوکار سنگین وزن اسرائیلی پس از دریافت مدال طلا از دستان وزیر فرهنگ و ورزش کشورش گفت: «همه نگاه ها به من بود و این برای من مایه افتخار است. ببینید چگونه پیتر، ساگی و بقیه ورزشکاران اسرائیلی از مبارزه من انگیزه و الهام گرفتند. آنها در این مسابقات به دنبال تحقق رویای خود بودند و این فوق العاده است.»

پالتچیک نیز می گوید: «کسب طلا در اینجا یک امتیاز بزرگ است.» اور ساسون نیز گفته او را تایید می کند.

پالتچیک در ادامه می گوید: از هر سه کودک در اسرائیل یک نفر به جودو علاقه دارد و این فوق العاده است.»

بهترین جودوکار زن

ناتالی پاول، جودوکار بریتانیایی در مبارزات وزن منهای ۷۸ کیلوگرم مدال طلا را به گردن انداخت و بهترین ورزشکار زن روز پایانی لقب گرفت. پاول در فینال این وزن با یک اوچی گاری زیبا مقابل حریف استرالیایی به امتیاز پیروزی بخش ایپون دست یافت.

جودوکار بریتانیایی پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست گفت: «بله امروز مبارزات سختی را پشت سر گذاشتم به خصوص در نیمه نهایی مقابل مالزان آلمانی که برای پیروزی تلاش زیادی کردم. اما فینال مقابل گراف نیز بسیار سخت بود. ما تاکنون با هم مبارزه نکرده بودیم. او بسیار قوی است و پیشتر مدال های زیادی را برده است.»

طلای ۹۰ کیلوگرم به کره جنوبی رسید

دونگان گواک از کره جنوبی در فینال وزن منهای ۹۰ کیلوگرم با اجرای فن «سوده تسوری کومی گوشی» حریفی از ترکیه را از پیش رو برداشت تا کشورش را صاحب سومین مدال طلای تورنمنت کند.

فرانسه در روز پایانی از مدال طلا بی نصیب نماند

مدال طلای وزن به اضافه ۷۸ کیلوگرم زنان نیز به رومانه دیکو، جودوکاری از کشور فرانسه تعلق گرفت. دیکو در فینال این وزن ساولکوس هلندی، قهرمان رقابت های مسترز را از پیش رو برداشت.

بهترین فن

بهترین فن روز پایانی گرند پری تل آویو یک «موروته سئوی ناگه» بود که رافائل ماسدو، جودوکار برزیلی در مبارزه رده بندی وزن منهای ۹۰ کیلوگرم به اجرا درآورد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ گرند اسلم دوسلدورف میدان درخشش خواهر و برادر ژاپنی

حضور ورزنه‌بردار عراقی در دسته‌ای که ورزشکار اسرائیلی شرکت کرده بود جنجالی شد

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید