سربازان آمریکایی با «شبه‌نظامیان» در نزدیکی قامشلی درگیر شدند

سربازان آمریکایی با «شبه‌نظامیان» در نزدیکی قامشلی درگیر شدند
Copyright APBADERKHAN AHMAD
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سانا، خبرگزاری دولتی سوریه با انتشار یک ویدیو، روایتی دیگر از همین رویارویی داده است.

آگهی

نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه با «شبه‌نظامیان هوادار دولت سوریه» در نزدیکی قامشلی در شمال شرق سوریه درگیر شدند.

درگیری میان نظامیان و شبه‌نظامیان هوادار دولت بشار اسد و نیروهایی آمریکایی در سوریه پدیده‌ای تقریبا استثنایی به شمار می‌رود. این در حالی است که مواضع شبه‌نظامیان عمدتا شیعه مورد حمایت ایران، بارها در مرکز و شرق سوریه از سوی هواپیماهای آمریکایی بمباران شده است. معلوم نیست شبه‌نظامیان هوادار رژیم سوریه در درگیری با نیروهای آمریکایی چه کسانی بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه این درگیری روز ۱۲ فوریه/۲۳ بهمن در پی «عبور بی‌احتیاط یک کاروان نظامیان آمریکایی از روستای خربه (خربة) عمو در نزدیکی شهر قامشلی روی داد. یک شبه‌نظامی در جریان این درگیری کشته شد.

سانا، خبرگزاری دولتی سوریه با انتشار یک ویدیو، روایتی دیگر از همین رویارویی داده است. در تصاویر این گزارش دیده می‌شود که شماری از شهروندان غیرنظامی با بستن راه کاروان نظامیان آمریکایی، دو خوردوی زرهی با پرچم ایالات متحده را سنگ‌باران می‌کنند. در این ویدیو صدای تیراندازی شدید به گوش می‌رسد و تصویر مردی دیده می‌شود که با کلاشنیکف به سوی کاروان نظامیان آمریکایی شلیک می‌کند.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید این درگیری کوتاه مدت پس از حمله هوایی نیروهای آمریکایی به مواضع شبه‌نظامیان هوادار دولت اسد پایان یافت. نظامیان آمریکایی توانستند دو خودروی به دام افتاده در روستای خربه عمو را خارج کنند.

شهر قامشلی یکی از مراکز استقرارشبه‌نظامیان عمدتا کرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه بود. شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت ایالات متحده پس از خروج اکثر نیروهای آمریکایی از سوریه و در پی حمله ترکیه به شمال این کشور، از این شهر عقب نشینی کردند.

بع توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست‌کم پنج کشته در جریان حمله به کاروان نیروهای آمریکایی در سوریه

هشدار ترامپ به اردوغان: با نیروهای آمریکایی در سوریه درگیر نشوید

حداقل۵۰ کشته و ۱۷۰ زخمی در انفجار قامشلی سوریه