ایران مرگ یک بیمار بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را تکذیب کرد

ویروس کرونا
ویروس کرونا Copyright خبرگزاری ایرنا
Copyright خبرگزاری ایرنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران به نقل از کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع وزارت بهداشت تصریح کرده است که «هیچ مورد این ویروس را تا کنون نداشته‌ایم و در دو روز گذشته حتی مورد مشکوک جدیدی نیز در کشور نبوده است.»

آگهی

وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه خبر منتشر شده در بسیاری از رسانه‌های داخلی و بین المللی مبنی بر مرگ یک بیمار در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را تکذیب کرد.

برخی رسانه‌های بین المللی از جمله رویترز پیش‌تر به نقل از روزنامه دولتی ایران از مرگ یک زن ایرانی مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا خبر داده بودند.

بر اساس گزارش روزنامه ایران، زنی ۶۳ ساله که پیش از این علائم مشابه با ابتلا به ویروس کرونا در وی مشاهده شده بود صبح روز دوشنبه در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشته است.

روزنامه ایران در مطلب خود ضمن اشاره به احتمال مرگ این بیمار در نتیجه ابتلای به ویروس کرونا یادآور شده بود که جنازه به پزشکی قانون منتقل شده است.

این خبر اما ساعاتی پس از انتشار از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران تکذیب شد. وزارت بهداشت ضمن بی اساس قلمداد کردن آنچه در این خصوص منتشر شده تاکید کرده است که هنوز هیچ مورد تایید شده‌ای از ابتلا به ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده است.

ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران به نقل از کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع وزارت بهداشت تصریح کرده است که «هیچ مورد این ویروس را تاکنون نداشته‌ایم و در دو روز گذشته حتی مورد مشکوک جدیدی نیز در کشور نبوده است.»

آقای جهانپور در ادامه یادآور شده است: «شایعاتی که در برخی رسانه ها از جمله رسانه های معتبر در مورد وجود موارد مشکوک یا فوت فردی به علت ابتلا به ویروس کرونا منتشر شده، صحت ندارد و از رسانه های معتبر انتظار نداریم شایعاتی که در فضای مجازی وجود دارد را بازنشر بدهند.»

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به دانشجویانی که به تازگی از ووهان، کانون اصلی شیوع کرونا به ایران بازگردانده شده‌اند، گفته است که نتایج آزمایش گرفته شده از این افراد تا صبح چهارشنبه منفی بوده اما با لحاظ کردن دوره نهفتگی ویروس برای اطمینان بیشتر دانشجویان تا یک هفته دیگر در قرنطینه باقی خواهند ماند.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی مقامات چین تاکنون ۱۱۰۰ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان باخته‌اند اما تعداد مبتلایان جدید به این ویروس در مقایسه با روز دوشنبه با کاهش نسبی همراه بوده است.

به گفته مسئولان چینی تا روز سه شنبه یازدهم فوریه ۴۴ هزار و ۶۵۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی و تایید شده است. ویروس کرونا همچنین صدها نفر را در بیش از بیست و پنج کشور جهان آلوده کرده است.

به توئیتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جوان ایرانی در ووهان ماند تا در مبارزه با کرونا به پزشکان چینی کمک کند

مقام‌های سیاسی قربانیان جدید ویروس کرونا در چین؛ شمار تلفات به ۱۳۵۵ افزایش یافت

«صادرات نفت ایران در دوازده ماه گذشته به بیش از ۳۵ میلیارد دلار رسید»