ویروس کرونا؛ ۵ مورد جدید ابتلا در فرانسه مشاهده شد

French scientists at the Pasteur Institute developed and shared a quick test for the new virus that is spreading worldwide. (AP Photo/Francois Mori
French scientists at the Pasteur Institute developed and shared a quick test for the new virus that is spreading worldwide. (AP Photo/Francois Mori Copyright Copyright 2020 The Associated Press. All rights reservedFrancois Mori
Copyright Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

۴ نفر از این افراد بیماری را به صورت «خوشه‌ای» از یک فرد مبتلای دیگر گرفته‌اند.

آگهی

پنج مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه شناسایی شد و به این ترتیب شمار کلی مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۱ نفر رسید.

انیس بوزن، وزیر بهداشت فرانسه روز شنبه ۱۹ بهمن با اعلام این خبر در جریان یک نشست مطبوعاتی گفت که در عین حال، وضعیت جسمی هیچ یک از این افراد «نگران‌کننده نیست».

وزیر بهداشت فرانسه همچنین با اعلام این که یک نفر از این افراد کودک و بقیه بزرگسال هستند، گفته است که ۴ نفر از این افراد بیماری را به صورت «خوشه‌ای» از یک فرد مبتلای دیگر گرفته‌اند. ابتلای خوشه‌ای به این معناست که یک نفر به بیماری مبتلا شده و افرادی که با او در تماس هستند همزمان بیماری را از او وابگیرند.

فرد مبتلای اصلی یک تبعه بریتانیاست که به تازگی از سفر سنگاپور به فرانسه آمده است. افراد مبتلا شده همگی اهل شهرستان «اوت ساووا» در شرق فرانسه هستند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وزیر بهداشت فرانسه روز گذشته نیز اعلام کرده بود که ۳۸ شهروند فرانسوی ساکن شهر ووهان روز یکشنبه با پروازی که از سوی مقامات بریتانیایی سازماندهی شده، خاک چین را ترک خواهند کرد. این افراد قرار است پس از بازگشت به خاک فرانسه به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند.

دولت فرانسه روز جمعه همچنین اعلام کرده بود که برخی از مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در این کشور ممکن است به زودی از بیمارستان مرخص شوند.

تا پیش از این ۶ نفر در فرانسه به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا در بیمارستان بستری شده بودند. بنا به اعلام وزارت بهداشت فرانسه تعدادی از این افراد می‌توانند «در چند روز آینده» از بیمارستان مرخص شوند.

مسئولان بهداشتی فرانسه برای صدور اجازه خروج مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا از بیمارستان دو آزمایش با فاصله ۲۴ ساعت انجام می‌دهند. در صورتی که نتیجه آزمایش‌ها منفی باشد آنها از بیمارستان مرخص خواهند شد.

مقامات فرانسوی امیدوارند که با انجام این دو آزمایش احتمال انتقال نوع جدید ویروس کرونا را از بین ببرند.

کمک ۱۰۰ میلیون دلاری آمریکا برای مبارزه با کرونا

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده برای کمک به چین و دیگر کشورهای درگیر با شیوع نوع جدید ویروس کرونا مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار اختصاص خواهد داد.

وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه خود آورده است: «این وعده به همراه صدها میلیون دلاری که بخش خصوصی آمریکا سخاوتمندانه اهداء کرده، نشان می‌دهد که آمریکا در واکنش به این بیماری همه‌گیر حضور پررنگی دارد.»

رئیس جمهوری ایالات متحده پیش از انتشار بیانیه روز جمعه مایک پمپئو از واکنش «بسیار حرفه‌ای» چین به شیوع نوع جدید ویروس کرونا سخن گفته بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگرانی رئیس جمهوری چین از تبعات مخرب مهار ویروس کرونا بر اقتصاد کشورش

«من ویروس نیستم»: واکنش شهروندان آسیایی‌تبار فرانسه به نژادپرستی در پی شیوع کرونا ویروس

بنای «طاق پیروزی» شهر پاریس برای افزایش آگاهی‌ها درباره سرطان پستان «صورتی» شد