رقابت دموکرات‌ها در آیووا؛ بودجج با اختلاف یک دهم درصد بر سندرز پیروز شد

رقابت دموکرات‌ها در آیووا؛ بودجج با اختلاف یک دهم درصد بر سندرز پیروز شد
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رای دهندگان دموکرات در ایالت نیوهمپشایر قرار است به عنوان دومین ایالتی که انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در آن برگزار می‌شود روز سه شنبه آینده به پای صندوق های رای بروند.

آگهی

پیت بودجج، شهردار سابق «ساوت‌بند» و نامزد رقابت‌های درون‌حزبی برای تعیین نماینده حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در ایالت آیووا، با اختلاف تنها یک دهم درصد بر رقیب اصلی خود برنی سندرز پیروز شد.

با گذشت سه روز از رأی‌گیری در ایالت آیووا تا آخرین دقایق پیش از اعلام نتایج قطعی در روز پنج‌شنبه ۶ فوریه (۱۷ بهمن)، برنی سندرز و پیت بودجج هر دو مدعی پیروزی در این ایالت شده‌ بودند.

بر اساس نتایج قطعی اعلام شده در این انتخابات، هر یک از نامزدهای دموکرات به ترتیب زیر در جایگاه‌های اول تا پنجم قرار گرفتند:

۱- پیت بودجج: ۲۶.۲ درصد

۲- برنی سندرز: ۲۶.۱ درصد

۳- الیزابت وارن: ۱۸ درصد

۴- جو بایدن: ۱۵.۸ درصد

۵- ایمی کلوبشار: ۱۲.۶ درصد

تام پرز، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات روز پنجشنبه در حالی که شاخه این حزب در ایالت آیووا نتیجه ۹۷ درصد آراء را اعلام کرده بود، خواستار بازشماری آراء در ۱۷۶۵ شعبه رای گیری شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پیش از اعلام نتایج قطعی، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت در جریان کارزار انتخاباتی خود در ایالت نیوهمپشایر تاکید کرده بود که در انتخابات مقدماتی روز دوشنبه ایالت آیووا به پیروزی دست یافته است. او اعلام کرد که از پیت بودجج رای بیشتری در ایالت آیووا به دست آورده است.

پیت بودجج، سیاستمدار میانه رو نیز از دوشنبه شب مدعی پیروزی در انتخابات مقدماتی آیووا شده بود.

رأی‌دهندگان دموکرات در ایالت نیوهمپشایر قرار است به عنوان دومین ایالتی که انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در آن برگزار می‌شود روز سه‌شنبه آینده به پای صندوق‌های رأی بروند.

دلیل تاخیر در اعلام نتایج انتخابات مقدماتی ایالت آیووا اخلال در اپلیکیشن موبایلی بود که حزب دموکرات بنا داشت برای شمارش و تجمیع آراء از آن استفاده کند.

پیت بودجج که با رای بالای خود در انتخابات مقدماتی ایالت آیووا شگفتی آفرید سیاستمداری ۳۸ ساله و همجنسگراست. او در صورت رسیدن به کاخ سفید جوان‌ترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا و اولین رئیس جمهوری همجنسگرای این کشور خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انصراف بودجج از کارزار انتخابات آمریکا؛ آیا اوضاع به سود جو بایدن می‌شود؟

سندرز: حکومت عربستان سعودی یک دیکتاتوری شریر و کریه است

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها