ده‌ها کودک بی‌سرپرست مرتبط با داعش تحویل هیات روسیه شد

 ده‌ها کودک بی‌سرپرست مرتبط با داعش تحویل هیات روسیه شد
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نیروهای کرد سوریه در شهر قامیشلی ۳۵ کودک بی‌سرپرست مرتبط با داعش را به یک هیات روسیه تحویل داد.

آگهی

کردهای سوریه روز پنجشنبه ۳۵ کودک بی‌سرپرست روسِ مرتبط با جنگجویان داعش را به هیات روسیه تحویل دادند. این کودکان ۴ تا ۱۶ ساله هستند.

نیروهای کرد، دخترها و پسرهای بی‌سرپرست را که با انجام آزمایش DNA تایید هویت‌ شده‌اند در قامیشلی به هیات روسی تحویل دادند.

افراط‌گرایان داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی بر مناطق وسیعی در سوریه و عراق تسلط داشتند.

کردهای سوریه اکنون و با شکست داعش در عراق و سوریه و کشته شدن ابوبکر البغدادی رهبر این گروه، هزاران نفر از افراد وابسته به داعش را در بازداشت خود نگه داشته‌اند. اکثر این افراد شامل هزاران زن و کودک خارجی در اردوگاه پر ازدحام الهول سوریه در بازداشت به سر می‌برند.

کردهای سوریه ماه مارس سال گذشته نیز سه کودک روسی ۵ تا ۷ ساله را که اصلیت‌شان از منطقه قفقاز شمالی بود به روسیه تحویل دادند. یک ماه پیش نیز ۲۷ کودک ۴ تا ۱۳ ساله عراق را به مقصد مسکو ترک کردند.

AFP

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی تلاش برای بازگشت این کودکان به روسیه را «اقدامی بسیار افتخارآمیز و درست» خوانده بود.

کردهای سوریه بارها خواستار بازگرداندن مظنونان خارجی منتسب به داعش به کشورهای زادگاه آنان شده‌اند. اما مقامات این کشورها به‌ دلیل تهدیدات امنیتی احتمالی مایل به پذیرفتن این مظنونان نیستند.

برخی از دولت‌های غربی از جمله فرانسه و بلژیک تا کنون تعداد کمی از کودکان بی‌سرپرست داعشی را بازگردانده و در خاک خود پذیرفته‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داستان بوراک؛ چطور داعش یک نوجوان را در فرانسه شستشوی مغزی داد؟

بوسنی برنامۀ بازگرداندن ۹ ستیزه‌جوی داعش از سوریه را به تاخیر انداخت

حمله هوایی ترکیه به شمال سوریه؛ هفتاد نفر کشته و مجروح شدند