هشدار اردوغان به روسیه همزمان با سقوط معرة النعمان سوریه: صبرمان لبریز می‌شود

هشدار اردوغان به روسیه همزمان با سقوط معرة النعمان سوریه: صبرمان لبریز می‌شود
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئيس جمهوری ترکیه می‌گوید روسیه به هیچ از یک تعهدات خود در آستانه و سوچی عمل نکرده است.

آگهی

رئیس جمهوری ترکیه با هشدار به روسیه از مسکو خواست تا حملات ارتش سوریه در معرة النعمان و استان ادلب پایان یابد.

رجب طیب اردوغان، روز چهارشنبه با اشاره به اینکه بخش زیادی از نیروهای ترکیه در ادلب به سر می‌برند، افزود: «روسیه به توافقات در نشست‌های آستانه و سوچی متعهد نیست.»

رئيس جمهوری ترکیه در ادامه اظهار داشت: «در صورتی که روسیه به این توافق‌نامه پایبند باشد ما نیز صادقانه به راه خود ادامه می‌دهیم. در حال حاضر روسیه صادق نیست. اگر روسیه، متحد صادق ترکیه است، رویکرد خود را نشان خواهد داد یا در سوریه روند دیگری در پی خواهد گرفت، یا رویکردش در قبال ترکیه متفاوت خواهد بود.»

وی افزود: «ما تا کنون صبر کردیم، ولی دیگر نمی‌توانیم. این یک تهدید نیست ولی ما انتظار داریم که مسکو تذکرات لازم را به دمشق در خصوص متوقف کردن این روند بدهد.»

آقای اردوغان در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه در حال ساخت خانه‌هایی برای سوری‌هایی که از ادلب در حال فرار به سمت مرز ترکیه هستند، افزود: «چیزی از روند آستانه پیرامون سوریه باقی نمانده است. این که ترکیه، روسیه و ایران چه کاری برای احیای مجدد این روند انجام خواهند داد در آینده خواهیم دید.»

پیش از این هم وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای به ارتش سوریه هشدار داد تا مواضع نیروهای این کشور را در ادلب بمباران نکند در غیر این صورت با واکنش سریع آنکارا مواجه خواهد شد.

ارتش سوریه روز گذشته توانست کنترل کامل شهر معرة النعمان در استان ادلب که از آن به عنوان آخرین پایگاه نیروهای شبه نظامی ستیزه‌جو را در این کشور یاد می‌شود، به دست آورد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه: با حمله به ۵۴ موضع در ادلب ۷۶ سرباز ارتش سوریه را کشتیم

در حملات هوایی به مناطق تحت کنترل شورشیان سوریه ۹ غیرنظامی کشته شدند

«معرة النعمان» سوریه با حمایت روسیه از کنترل مخالفان مسلح خارج شد