«معرة النعمان» سوریه با حمایت روسیه از کنترل مخالفان مسلح خارج شد

«معرة النعمان» سوریه با حمایت روسیه از کنترل مخالفان مسلح خارج شد
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رسانه‌های دولتی سوریه روز سه‌شنبه از آزادی یکی از بزرگ‌ترین و استراتژیک‌ترین شهرهای تحت کنترل شورشیان در شمال غربی این کشور خبر دادند.

آگهی

رسانه‌های دولتی سوریه از آزادی «معرة النعمان»، یکی از بزرگ‌ترین و استراتژیک‌ترین شهرهای تحت کنترل شورشیان در شمال غربی این کشور خبر دادند.

مطابق اعلام دولت سوریه این شهر در پی حمله ارتش این کشور و با حمایت نظامی روسیه تصرف شده و در نتیجه آن صدها هزار نفر از غیرنظامیان ناچار به ترک منازل خود شده و به مناطق امن‌تر استان ادلب پناه برده‌اند.

شهر «معرة النعمان» واقع در استان ادلب که از سال ۲۰۱۲ در تصرف شورشیان بوده است. این شهر به جهت این که در مسیر بزرگراهی قرار گرفته که دمشق را به حلب متصل می‌کند از اهمیت استراتژیکی برای دولت سوریه برخوردار است.

ارتش سوریه طی سه روز گذشته و پس از شکسته شدن سد مقاومت شورشیان دست‌کم شش روستای نزدیک به «معرة النعمان» را نیز به تصرف خود درآورده است.

هدف بعدی ارتش سوریه آزادسازی شهر «سراقب» است. سراقب آخرین شهر واقع شده در مسیر بزرگراه حیاتی سوریه است که همچنان در تصرف مخالفان مسلح قرار دارد.

نیروهای سوری در ماه اوت نیز «خان‌شیخون» دیگر شهر واقع شده در مسیر بزرگراه شمال به جنوب سوریه را به کنترل خود در آورده بود.

استان ادلب حدود سه میلیون غیرنظامی را در خود جای داده و به همین دلیل عملیات ارتش سوریه در این استان با نگرانی از سوی سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری دنبال می‌شود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار اردوغان به روسیه همزمان با سقوط معرة النعمان سوریه: صبرمان لبریز می‌شود

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۱۲ غیرنظامی از جمله ۷ کودک در حملات هوایی روسیه کشته شدند

سوریه: اسرائیل از جولان به چند نقطه در حومه دمشق حمله کرد