آمریکا به فرانسه: معضل تروریسم با حضور نظامی ما در آفریقا حل نمی‌شود

سرباز نیروهای ائتلاف در آفریقا
سرباز نیروهای ائتلاف در آفریقا Copyright ویکی پدیا
Copyright ویکی پدیا
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نماینده آفریقای کاخ سفید در واکنش به درخواست فرانسه از ایالات متحده مبنی بر عدم خروج از عملیات ضدتروریستی در ساحل آفریقا تاکید کرد که معضل تروریسم تنها با درایت و اداره و خواست کشورهای آفریقایی قابل حل است.

آگهی

تیبور ناگی، نماینده کاخ سفید در قاره آفریقا و معاون وزیر خارجه ایالات متحده می گوید مبارزه با تروریسم وظیفه کشورهای آفریقایی است.

وی پس از درخواست فرانسه از آمریکا مبنی برعدم خروج ارتش این کشور از عملیات «ضدتروریستی ساحل» این سخنان را طرح و تاکید کرد که حضور نظامی فرانسه و آمریکا «راه حل مبارزه با تروریسم» در قاره سیاه نخواهد بود.

وی گفت برای حل معضل تروریسم در آفریقا نیاز اساسی به تامین اجتماعی بهینه و تربیت و آموزش صحیح کودکان و نوجوانان وجوددارد. آقای ناگی گفت که متحدان بین المللی زیادی می توانند در جنگ با تروریسم در آفریقا شرکت کنند اما سرانجام «این خواست و اراده کشورهای آفریقایی» است که تعیین کننده است.

واکنش تیبور ناگی در حالی مطرح می شود که دو کشور نیجر و مالی شاهد قدرت گرفتن روز افزون گروه های تروریستی هستند. با این حال نماینده کاخ سفید در آفریقا معتقد است فرانسه و آمریکا نمی توانند پایانی برای معضل تروریسم باشند.

وزارت دفاع ایالات متحده، پنتاگون، چندی پیش اعلام کرد پس از دو دهه تمرکز بر عملیات ضد تروریسمی در قاره آفریقا، صدها تن از اعضای ارتش این کشور را از آفریقا خارج خواهد کرد تا منابعش را به چالش های ناشی از چین و روسیه اختصاص دهد. این در حالی است که ادامه عملیات ضدتروریسم فرانسه در قاره آفریقا، وابستگی زیادی به آمریکا و داده های این کشور دارد.

دولت فرانسه ماه هاست که در نبرد با گروه های مسلح ستیزه جو و تروریستی در مالی و نیجر قرار دارد. تنها در نوامبر گذشته ۱۳ سرباز فرانسوی در عملیات نظامی این کشور در مالی و در جریان درگیریها با گروه های تروریستی جان باختند.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه بارها در هفته های اخیر تاکیدکرده است که در حال حاضر زمان افزایش و نه کاهش فشار بر شبه نظامیان مورد حمایت گروه های تروریستی است. فرانسه می گوید احتمال «بازسازی داعش این بار در قلب آفریقا» وجوددارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زنِ در محاصره پلیس تونس، خود و نوزادش را با انتحار کشت

حمله انتحاری شبه نظامیان بوکوحرام به شمال نیجریه ۳۰ کشته برجای گذاشت

ارتش نیجریه داعش را از یکی از شهرهای این کشور بیرون کرد