بوکوحرام مسئولیت پرتلفاترین حمله به نظامیان نیجر را پذیرفت

 بوکوحرام مسئولیت پرتلفاترین حمله به نظامیان نیجر را پذیرفت
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شورای وزیران نیجر روز سه شنبه وضعیت فوق العاده در بسیاری از بخش‌های این کشور را که از سال ۲۰۱۷ به منظور مقابله با حملات نیروهای جهادی وضع شد به مدت سه ماه دیگر تمدید کرده بود.

آگهی

بوکوحرام مسئولیت حمله به یک اردوگاه ارتش نیجر در ایناتس،‌ منطقه‌ای در غرب این کشور و همجوار با مرز مالی را که به گفته سخنگوی ارتش نیجر ۷۱ کشته برجای گذاشت، پذیرفت. 

بوکوحرام که در سال ۱۳۹۴ شمسی با بیعت با ابوبکر بغدادی بیعت نام خود را به «ولایت غرب آفریقای دولت اسلامی» تغییر داد، ادعا می کند که در حمله این ارودگاه حداقل ۱۰۰ نظامی را کشته است و بسیاری نیز زخمی شده‌اند. 

یک منبع امنیتی در نیجر در خصوص این حمله که روز سه شنبه انجام شده به خبرگزاری فرانسه گفت: « تروریست‌ها با خمپاره و آتش توپخانه به این اردوگاه حمله کرده اند.»

به گفته این منبع امنیتی انفجارهای صورت گرفته در زاغه‌های مهمات و انبار‌های ذخیره سوخت اردوگاه سبب شده تا شمار زیادی از نظامیان در جریان این حملات که به گروه‌های اسلامگرای افراطی نسبت داده می‌شود،‌ کشته شوند.

حمله روز سه شنبه از سال ۲۰۱۵ میلادی، زمان آغاز حملات نیروهای جهادی در این کشور، تاکنون پرتلفات‌ترین حمله به نظامیان ارتش نیجر است.

محمدو ایسوفو، رئیس جمهوری نیجر که فرماندهی عالی ارتش را در اختیار دارد پس از انجام این حملات سفر به خود به مصر، محل برپایی کنفرانس با موضوع صلح پایدار،‌ امنیت و توسعه در آفریقا را نیمه تمام گذاشت و به نیامی، پایتخت این کشور بازگشت.

شورای وزیران نیجر روز سه شنبه وضعیت فوق العاده در بسیاری از بخش‌های این کشور را که از سال ۲۰۱۷ به منظور مقابله با حملات نیروهای جهادی وضع شد به مدت سه ماه دیگر تمدید کرده بود.

تمدید وضعیت فوق العاده سبب شده است تا نیروهای امنیتی در این کشور اختیاراتی بیشتری جهت تامین امنیت داشته باشند. ایجاد محدودیت های تردد در مناطق پرخطر، گشت زنی های مضاعف و بازرسی شبانه و روزانه منازل از جمله این اختیارات عنوان شده است.

شمال منطقه «تاهووا» و بخش همجوار آن موسوم به «تیلابری» در غرب نیجر مدت‌هاست که هدف حملات متعدد نیروهای جهادی قرار می‌گیرند. این نیروها عمدتا از کشور مالی وارد خاک نیجر شده و یا از پایگاه‌های خود در نوار مرزی این حملات را سازماندهی می‌کنند.

ناامنی موجود در این مناطق سبب شده تا کاروان سازمان‌‌های بشر دوستانه از ماه اکتبر گذشته تاکنون نتوانند بدون همراهی نظامیان در منطقه تردد کنند.

اسلامگرایان افراطی موسوم به نیروهای جهادی مدت ها است که برغم حضور نظامیان فرانسوی کشورهای منطقه ساحل از حمله مالی، نیجر و بورکینافاسو را هدف حملات مرگبار قرار می‌دهند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امانوئل ماکرون: استعمار اشتباه بزرگ فرانسه بود

ابراز علاقه رئيسی برای همکاری اقتصادی با کودتاگران نیجر

امانوئل ماکرون: حکومت نظامی نیجر سفیر فرانسه را گروگان گرفته است