پارلمان اروپا با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موافقت کرد

پارلمان اروپا با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موافقت کرد
Copyright pixabay
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نمایندگان پارلمان اروپا چهارشنبه به طرح برکسیت رای مثبت دادند. بدین ترتیب روز شنبه برای همیشه پرچم بریتانیا از نهادهای اروپایی پایین کشیده خواهدشد.

آگهی

پارلمان اروپا قراراست چهارشنبه عصر در یک رای گیری تاریخی شرایط خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را تصویب کرد.

۶۲۱ نماینده این پارلمان پس از بحث و گفتگو درباره طرح برکسیت به آن رای مثبت دادند و تنها ۴۹ نماینده با آن مخالفت کردند.

پیش تر پارلمان بریتانیا این طرح را تصویب کرده است.

بریتانیا در تاریخ ۳۱ ژانویه برای همیشه اتحادیه اروپا را ترک خواهدکرد.

آخرین حضور مقامات بریتانیا در نشست های بروکسل به سه شنبه، روز گذشته، بازمی گردد جایی که وزیر خارجه در نشست شورای اروپایی شرکت کرد.

سخنگوی کمیسیون برکسیت در پارلمان، گی ورهوفشتات درباره طرح مورد توافق بریتانیا و اتحادیه اروپا که در ماه اکتبر بدست آمد، به نمایندگان پارلمان توضیح خواهد داد.

۷۳ نماینده بریتانیایی پارلمان اروپا هم برای آخرین بار پس از ۴۷ سال حضور مداوم این نهاد اروپایی را برای همیشه ترک خواهندکرد.

گی ورهوفشتات بلژیکی که پیش تر نخست وزیر کشورش هم بوده است یکی از اصلی ترین مخالفان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در سه سال گذشته بوده است.

بریتانیایی ها در ژوئن سال ۲۰۱۶ در یک همه پرسی رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دادند.

بریتانیا به عنوان عضو اتحادیه اروپا از شنبه آینده دیگر در این اتحادیه حضورنخواهد داشت و به این ترتیب در اولین ساعات صبح شنبه، ۳۱ ژانویه، پرچم این کشور از سه نهاد مهم اروپایی، شورا و کمیسیون و پارلمان پایین کشیده خواهدشد. اتحادیه اروپا از شنبه به بعد بجای ۲۸ عضو، ۲۷ عضو خواهد داشت.

در پی خروج بریتانیا باید انتظار یک دوره انتقالی یازده ماهه را داشت تا اتحادیه اروپا و دولت محافظه کار بوریس جانسون درباره محورهای مختلف ادامه همکاری های تجاری و اقتصادی مذاکره کنند. پیش تر کمیسر مذاکرات برکسیت، میشل بارنیه، اعلام کرده بود که در یازده ماه بعید است طرفین به نتیجه مشخصی برسند و باید این دوره تمدید شود.

مذاکرات تجاری از اولین روزهای ماه مارس، یکماه دیگر، آغاز خواهدشد. بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا بارها تاکید کرده است که طول مدت مذاکرات نباید فراتر از دسامبر سال ۲۰۲۰ باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رای اجباری نوجوانان در پایتخت سیاسی اروپا؛ بلژیکی‌های ۱۶ و ۱۷ ساله‌‌ باید در انتخابات شرکت کنند

پارلمان اروپا فشارها بر فن درلاین بر سر انعطاف در برابر اوربان را افزایش داد

انتخابات پارلمان اروپا چگونه برگزار می‌شود؟