ارتش اسرائیل: با سامانه جدید تونل‌های حزب‌الله لبنان را شناسایی می‌کنیم

 ارتش اسرائیل: با سامانه جدید تونل‌های حزب‌الله لبنان را شناسایی می‌کنیم
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی ارتش اسرائیل در خصوص این سامانه به خبرنگاران گفت: «این سیستم جدید مجهز به حسگرهای دریافت اطلاعات لرزه نگاری و آکوستیک است که بواسطه آن می‌توان فعالیت‌های بالقوه برای شناسایی عملیات زیرزمینی را شناسایی و رهگیری کرد.»

آگهی

ارتش اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که در حال نصب یک سامانه زیر زمینی در مرز لبنان است و با آن از تهدیدهای ناشی از نفوذ اعضای جنبش حزب الله از طریق تونل به خاک خود جلوگیری خواهد کرد.

ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این مطلب تصریح کرد که عملیات نصب یک سامانه تکنولوژیک برای رهگیری و شناسایی فعالیت‌های مرتبط با حفر و ساخت تونل در طور مرز این کشور با لبنان آغاز شده است.

جاناتان کانریسیوس، سخنگوی ارتش اسرائیل در خصوص این سامانه به خبرنگاران گفت: «این سیستم جدید مجهز به حسگرهای دریافت اطلاعات لرزه نگاری و آکوستیک است که بواسطه آن می‌توان فعالیت‌های بالقوه برای شناسایی عملیات زیرزمینی را شناسایی و رهگیری کرد.»

سخنگوی ارتش اسرائیل بدون اشاره به زمان اتمام مراحل نصب کامل این سامانه در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: عملیات آغاز شده در مناطق اطراف دهکده اشتراکی (کیبوتص) «میسگاو آم» واقع در شمال اسرائیل قرار است چندین کیلومتر در طول «خط مرزی آبی» میان لبنان و خاک اسرائیل گسترش پیدا کند.

اسرائیل در حالی از نصب حس‌گرهای ردیابی تونل در مرز خود با لبنان خبر می‌دهد که تنش میان نظامیان اسرائیلی و نیروهای حزب‌الله چند ماه پیش در پی تبادل آتش میان دو طرف شدت گرفته بود. تل آویو همچنین یکسال پیش از کشف تونل‌هایی در مرز خود با لبنان خبرداده و مدعی شده بود که این تونل‌ها با هدف انجام عملیات نفوذ به خاک اسرائیل از سوی نیروهای حزب الله، جنبش شیعی تحت حمایت ایران حفر و ساخته شده است.

به گفته ارتش اسرائیل شش تونلی که در جریان عملیات موسوم به «سپر شمال» کشف و خنثی شد قرار بود از سوی نیروهای حزب الله برای نفوذ به خاک این کشور و ربودن یا کشتن سربازان و یا غیرنظامیان اسرائیلی مورد استفاده قرار گیرد.

آخرین رویارویی بزرگ میان حزب الله و اسرائیل به سال ۲۰۰۶ باز می‌گردد که در جریان آن ۱۲۰۰ لبنانی که اغلب آنها را غیرنظامیان تشکیل می‌دادند در طول یک ماه نبرد و درگیری جان خود را از دست دادند. اسرائیل در این رویارویی که به جنگ ژوئیه نیز شهرت یافته ۱۶۰ کشته داد که اغلب آنها را نظامیان تشکیل می‌دادند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتانیاهو: به زودی همه تونل‌های حزب‌الله لبنان تخریب می‌شود

عملیات ارتش اسرائیل برای شناسایی و نابودی تونل‌های حزب‌الله لبنان

اختلال پروازها در بحبوحه تنش ایران و اسرائیل؛ کارشناسان هوانوردی چه می‌گویند؟