عملیات ارتش اسرائیل برای شناسایی و نابودی تونل‌های حزب‌الله لبنان

عملیات ارتش اسرائیل برای شناسایی و نابودی تونل‌های حزب‌الله لبنان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عملیات ارتش اسرائیل برای شناسایی و نابودی تونل‌های حزب‌الله لبنان

آگهی

ارتش اسرائیل بامداد سه‌شنبه چهارم دسامبر با صدور بیانیه‌ای خبر از آغاز یک عملیات نظامی برای انهدام تونل‌های حزب‌الله لبنان در مرزهای شمالی این کشور داد.

به گزارش رویترز، یک فرمانده ارشد ارتش اسرائیل گفت عملیات داخل خاک اسرائیل انجام خواهد شد و نیروهای این کشور به لبنان وارد نمی‌شوند.

به گفته ارتش اسرائیل این «عملیات سپر شمال» نام دارد و برای اجرای آن، نیروهای نظامی در سراسر مرزهای شمالی با لبنان تقویت شده اند.

حزب‌الله لبنان تاکنون واکنشی به این عملیات نشان نداده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

ارتش اسرائیل فیلمی از عملیات خودرهای سنگین با بیل‌های مکانیکی در مرز با لبنان منتشر کرده است. با این حال شماری از منابع خبری این کشور می‌گویند، در جلسه کابینه امنیتی، دولت خواستار آن شده است که جزئیات عملیات «سپر شمال» فاش نشود.

اسرائیل و حزب‌الله لبنان در تابستان سال ۲۰۰۶ و پس از به اسارت درآمدن یک سرباز اسرائیلی در مرز دو کشور، وارد یک جنگ تمام عیار شدند. این نبرد پس از ۳۳ روز و با بازگشت سربازان اسرائیلی به مرزهای این کشور خاتمه یافت.

از زمان حضور پررنگ ایران و حزب‌الله لبنان در جنگ داخلی سوریه از سال ۲۰۱۳، اسرائیل بارها مواضع و پایگاه‌های نیروهای ایرانی یا مورد حمایت ایران در سوریه را بمباران کرده است. دولت بنیامین نتانیاهو حضور طولانی مدت ایران در سوریه را تهدیدی جدی علیه خود تلقی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش اسرائیل: با سامانه جدید تونل‌های حزب‌الله لبنان را شناسایی می‌کنیم

تهدید شدید نتانیاهو پس از کشف سومین تونل زیرزمینی حزب‌الله

آمریکا به دنبال توافق با روسیه علیه ایران و حزب‌الله