حمله موشکی به ادلب جان ۹ غیر نظامی از جمله چند کودک را گرفت

حمله نیروهای دولتی به ادلب در سوریه
حمله نیروهای دولتی به ادلب در سوریه Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گزارش سازمان ملل متحد تنها در آخرین ماه سال گذشته میلادی حدود ۲۸۴ هزار نفر بر اثر بمباران‌ و نبردهای زمینی در بخش‌های شمالی استان ادلب آواره و بی خانمان شده‌اند.

آگهی

به گزارش یک سازمان غیردولتی که اخبار مناقشه داخلی در سوریه را پوشش می‌دهد، در جریان حمله موشکی نیروهای دولتی به یکی از مناطق استان ادلب ۹ غیر نظامی که درمیان آنها تعدادی کودک به چشم می‌خورد جان باختند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از موشک‌های شلیک شده در این حمله که چهارشنبه شب صورت گرفته به یک مدرسه در استان ادلب، آخرین پایگاه گروه‌های معارض مخالفان دولت بشار اسد در شمال غرب سوریه اصابت کرده است.

حملات هوایی و موشکی به استان ادلب برغم توافق آتش بسی که ماه اوت با وساطت روسیه و ترکیه منعقد شد هفته‌ها است که ادامه دارد. این در حالیست که درگیری‌ و نبرده‌های پراکنده زمینی نیز همچنان میان نیروهای دولتی و گروه‌های جهادی در بخش‌های مختلف استان ادلب در جریان است.

شلیک موشک زمین به زمین به منطقه سارمین واقع در شرق استان ادلب از جمله آخرین موارد این حملات است که چهارشنبه شب صورت گرفت و به تخریب کامل یک مدرسه و ساختمان‌های اطراف آن منجر شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه، نهادی غیردولتی که به واسطه دسترسی به منابع متعدد محلی تحولات سوریه را رصد می‌کند با انتشار گزارشی ضمن خبر دادن از این حمله موشکی اعلام کرد که ۹ غیر نظامی از جمله دو زن و پنچ کودک در جریان این حمله کشته شده‌اند.

گفته می‌شود که بخشی از ساختمان این مدرسه به اسکان آوارگان ناآرامی‌های شمال غرب سوریه اختصاص داده شده بود. به گفته رامی عبدالرحمن، رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه، در جریان این حمله موشکی همچنین دست کم ۱۵ غیرنظامی دیگر به شدت مجروح شده‌اند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه نیز با ارسال گزارشی از محل اصابت موشک و نیز بازدید از بیمارستانی که پذیرای قربانیان و مجروحان این حمله بوده از وجود چند کودک در میان قربانیان خبر داده است.

به گزارش سازمان ملل متحد تنها در آخرین ماه سال گذشته میلادی حدود ۲۸۴ هزار نفر بر اثر بمباران‌ و نبردهای زمینی در بخش‌های شمالی استان ادلب آواره و بی خانمان شده‌اند.

دفتر هماهنگی سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه به تازگی در گزارشی اعلام کرده بود که شمار بالای آوارگان در مناطق شمال غرب سوریه سبب شده تا از برخی ساختمان‌های دولتی، عمومی و شهری مانند مساجد،‌ توقف‌گاه‌ها، سالن‌های ازدواج و مدارس برای پذیرایی و اسکان خانواده‌ها استفاده شود.

دولت سوریه اعلام کرده که مصمم است تا استان ادلب را به طور کامل تحت کنترل خود درآورد. این استان در حال حاضر تحت کنترل نیروهای جهادی عضو هیئت تحریر شام است که برخی از اعضای آنرا پیکارجویان سابق القاعده تشکیل می‌دهند.

جنگ داخلی در سوریه که با سرکوب تظاهرات ضد دولتی آغاز و سپس با شکل گیری و ورود گروه‌های افراط‌گر اسلامی به میدان وارد مرحله تازه‌ای شد از مارس ۲۰۱۱ تاکنون بیش از ۳۷۰ هزار کشته برجای گذاشته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آخرین نبرد ارتش سوریه برای کنترل آخرین سنگر مخالفان مسلح در ادلب؛ هزاران سوری می‌گریزند

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید