کابینهٔ اتریش پس از ائتلاف بی‌سابقهٔ سبزها و محافظه‌کاران: علیه تغییرات اقلیمی و مهاجرت غیرقانونی

سباستین کورتس، رهبر حزب محافظه‌کار اتریش
سباستین کورتس، رهبر حزب محافظه‌کار اتریش Copyright عکس از ای پی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سباستین کورتس: «مبارزه با مهاجرت غیرقانونی همچنان در کانون سیاست من باقی خواهد بود.»

آگهی

در پی ائتلاف بی‌سابقهٔ حزب محافظه‌کار اتریش با حزب سبزها در پارلمان این کشور، حالا بناست کابینهٔ آیندهٔ اتریش ۱۰ وزیر از حزب محافظه‌کار و ۴ وزیر از حزب سبزها داشته باشد.

سباستین کورتس،‌ صدراعظم آیندهٔ این کشور روز پنجشنبه اعلام کرد که «تقسیم پست‌های کابینه براساس اولویت‌های هریک از دو حزب» خواهد بود.

وزرای پیشنهادی حزب محافظه‌کار در پست‌های کلیدی وزارت کشور، وزارت خارجه و وزارت دارایی حضور خواهند داشت. حال آنکه چهار وزیر پیشنهادی سبزها در وزارتخانه‌های دادگستری، فرهنگ و ورزش، امور اجتماعی و نیز محیط زیست جای خواهند گرفت.

بنابه گفتهٔ آقای کورتس ۳۳ ساله، مبارزه با تغییرات اقلیمی یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت آیندهٔ اتریش است که ائتلاف دو حزب کابینهٔ آینده پیرامون آن شکل گرفته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

اتریش برنامه دارد تا سال ۲۰۴۰ تولید انرژی خود را به تمامی از سوخت‌های فسیلی مستقل کند هدفی که اتحادیه اروپا اعضای خود را ملزم کرده تا سال ۲۰۵۰ به آن برسند.

از سوی دیگر به گفتهٔ سباستین کورتس هر دو حزب در پی «توافقی حد‌اقلی» نبودند بلکه هرکدام تلاش کردند مهمترین برنامه‌های خود را دستچین کنند و بر سر آنها به توافق برسند.

رهبر جوان حزب محافظه کار اتریش که در سال ۲۰۱۷ ائتلافی را با حزب راست افراطی کشورش برای مبارزه با «اسلام سیاسی» و سیاست مهاجرتی و امنیتی تشکیل داده بود دیگر بار نیز تأکید کرد:‌ «مبارزه با مهاجرت غیرقانونی همچنان در کانون سیاست من باقی خواهد بود.»

سبزها برای ائتلاف با حزب محافظه‌کار، علاوه بر مسألهٔ زیست‌بوم،‌ قول مساعد و تضمین‌ همکاری دولت آینده را در زمینه‌های دیگری را نیز دریافت کرده‌اند که عبارتند از: توجه بیشتر به حقوق بشر و معاهدات بین‌المللی، شفافیت و رعایت اخلاق در نظام سیاسی، بهبود اطلاع‌رسانی و فعالیت آزاد رسانه‌ای.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرونده فساد اداری برای صدراعظم اتریش؛ تحقیق از سباستین کورتس آغاز شد

وزیر اتریشی متهم به تقلب در پایان‌نامه دکترا مجبور به استعفا شد

روسیه اتهام دخالت در رسوایی سیاسی اتریش را رد کرد