دومین رکورد تاریخی گرما در دومین روز متوالی در استرالیا؛ آتش مهار نشد

آتش‌سوزی در استرالیا
آتش‌سوزی در استرالیا Copyright AP ImageDEAN LEWINS
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اداره هواشناسی استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد که رکورد جدید گرما که روز گذشته در این کشور ثبت شده بود، امروز بلافاصله شکسته شد.

آگهی

اداره هواشناسی استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد رکورد جدید گرما که روز سه‌شنبه در این کشور ثبت شده بود، روز چهارشنبه بلافاصله با یک درجه افزایش شکسته شد.

میانگین کلی حداکثر دمای هوا در استرالیا در روز چهارشنبه ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر)، ۴۱.۹ درجه سانتی‌گراد اندازه‌گیری شد. این رکورد یک درجه از رکورد قبلی (۴۰.۹ درجه سانتی‌گراد) که روز سه‌شنبه ثبت شده بود، بیشتر است. تا پیش از این گرم‌ترین روز ثبت شده در استرالیا یکی از روزهای ژانویه ۲۰۱۳ با میانگین دمای ۴۰.۳ درجه سانتی‌گراد بوده است.

استرالیا در نیمکره جنوبی زمین قرار دارد و هم اکنون اواخر فصل بهار خود را سپری می‌کند.

AP
گرمای هوا در استرالیاAP

آتش‌سوزی‌ها ادامه دارد

موج گرمای بی‌سابقه در کشوری که در ماه‌های اخیر شاهد صدها آتش‌سوزی بوده همچنان نگران‌کننده است.

در آخرین تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی‌ها، آتش‌نشانان استرالیایی روز پنجشنبه با استفاده از یک هلیکوپتر آبپاش، سعی در اطفای حریق در حومه سیدنی کردند. تصاویر هوایی، هلی‌کوپتری را در لایه‌ای ضخیم از دود سیاه و خاکستری نشان می‌دهد.

از سوی دیگر مقام‌های ایالت نیوساوت ولز، دومین وضعیت اضطراری را در این ایالت استرالیا اعلام کردند. وضعیت اضطراری در این ایالت هفت روزه خواهد بود. طبق گفته مسئولان نیو ساوت ولز، در این ایالت بیش از ۱۰۰ آتش‌سوزی جنگلی رخ داده که بیش از نیمی از آن‌ها هنوز تحت کنترل درنیامده‌اند.

حدود ۲ هزار آتش‌نشان با پشتیبانی تیم‌هایی از ایالات متحده آمریکا و کانادا و نیروهای دفاعی این کشور در حال مقابله با این آتش‌سوزی‌ها هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ تگزاس جان دست کم ۲ نفر را گرفت

پلیس کره جنوبی به دفتر انجمن پزشکی این کشور یورش برد

در پی آتش‌سوزی در ۲ ساختمان در شهر والنسیای اسپانیا دست‌کم ۴ نفر جان باختند