پنتاگون از عراق خواست جلوی حملات موشکی به پایگاه‌های آمریکایی را بگیرد

پنتاگون از عراق خواست جلوی حملات موشکی به پایگاه‌های آمریکایی را بگیرد
Copyright آسوشیتدپرسخالد محمد
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«رئیس دولت عراق در پاسخ به این درخواست نسبت به هرگونه واکنش یک‌جانبه ایالات متحده هشدار داد.»

آگهی

وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا از رئیس دولت عراق خواست تا از تکرار حملات موشکی به پایگاه‌های نیروهای آمریکایی جلوگیری کند.

به گزارش رویترز، دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده روز دوشنبه پس از چندین مورد حمله موشکی به پادگان‌های محل استقرار نیروهایی آمریکایی روز دوشنبه از عادل عبدالمهدی، نخست وزیر موقت عراق خواست تا اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار این دست حملات را انجام دهد.

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که هفته گذشته یک مقام نظامی ایالات متحده هشدار داد ادامه حملات شبه نظامیان مورد حمایت ایران به پایگاه‌های نیروهای آمریکایی همه طرف‌‌‌ها را به سوی یک تنش مهارنشدنی می‌راند. رئیس دولت عراق در جریان مکالمه تلفنی روز دوشنبه به مارک اسپر نسبت به هرگونه واکنش یکجانبه ایالات متحده هشدار داد.

آقای عبدالمهدی ماه گذشته و پس از بالا گرفتن موج اعتراض‌ها در عراق از سمت نخست وزیری این کشور کناره گرفت. با این حال وی تا زمان انتخاب نخست وزیر جدید، سرپرستی کابینه را بر عهده دارد.

در هفته‌های گذشته پادگان‌های نظامی محل استقرار نظامیان و حتی دیپلمات‌های آمریکایی به‌ویژه در نزدیکی فرودگاه‌ بین‌المللی بغداد بارها با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار گرفت. در جریان این حملات، نظامیان آمریکایی آسیبی ندیدند. با آنکه هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این موشک پراکنی‌ها را بر عهده نگرفته است اما، ایالات متحده شبه نظامیان عمدتا شیعه مورد حمایت ایران را متهم اصلی این حملات می‌داند.

مناسبات میان ایران و ایالات متحده از زمان خروج دولت ترامپ از برجام و بازگشت و تشدید تحریم‌های واشنگتن علیه جمهوری اسلامی به شدت متشنج شده است. پس از آنکه ایالات متحده سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد، شورای عالی امنیت ملی ایران ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) را در زمره سازمان‌های تروریستی طبقه‌بندی کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن قاسم سلیمانی در گفتگو با محسن سازگارا: جمهوری اسلامی قمار نمی‌کند

حمله راکتی به یک پایگاه نظامی در کرکوک؛ یک پیمانکار آمریکایی کشته شد

نخست وزیر عراق: اسرائیل در حمله به پایگاه های حشد شعبی دست داشته است