ناو آمریکایی قایق حامل قطعات موشک را به ظن ارتباط با ایران توقیف کرد

ناو آمریکایی قایق حامل قطعات موشک را به ظن ارتباط با ایران توقیف کرد
Copyright Public Domain
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات آمریكا روز چهارشنبه اعلام کردند که یکی از کشتی‌های جنگی این کشور در جریان گشت‌زنی‌های خود در دریای عمان، قایقی حامل میزان قابل توجهی از قطعات موشک را توقیف کرده‌اند که گمان می‌رود با ایران در ارتباط باشد.

آگهی

مقامات آمریكا روز چهارشنبه اعلام کردند که یکی از کشتی‌های جنگی این کشور در جریان گشت‌زنی‌های خود در دریای عمان، قایقی حامل میزان قابل توجهی از قطعات موشک را توقیف کرده‌اند که گمان می‌رود با ایران در ارتباط باشد. این قایق راهی یمن بوده است.

این خبر در حالی اعلام شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال وارد کردن حداکثر فشار بر تهران با هدف توقف فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور است.

این مقامات آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرده‌اند، می‌گویند که ناوشکن‌ موشک‌انداز «فارست شرمن» هفتۀ گذشته قایق کوچکی که شماری از پرسنل گارد ساحلی را نیز در عرشه داشته و بدون برافراشتن پرچم کشوری در حرکت بوده، توقیف کرده است و در جریان جستجوی قایق به قطعات موشک دست یافته است.

سرنشینان این قایق به گارد ساحلی یمن تحویل داده شده‌اند و قطعات موشک نیز در حال حاضر در اختیار ایالات متحده آمریکا هستند.

این خبر همزمان با سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به پرتغال برای دیدار با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا منتشر شد؛ دیداری که قرار است در جریان آن، درباره ایران و افزایش فشارها بر این کشور گفتگو شود.

ایالات متحده آمریکا پیش از این بارها ایران را به قاچاق غیرقانونی اسلحه برای شورشیان یمن متهم کرده بود. گفته می‌شود قطعات موشکی یافت شده در جریان این جستجوها بسیار پیشرفته‌تر از نمونه‌هایی است که پیش از این یافت شده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«بر اساس تحقیقات پنتاگون محموله سلاح کشف شده در دریای عرب متعلق به ایران است»

سازمان ملل از موارد متعدد جنایات جنگی در یمن پرده برداشت

فرمانده آمریکایی: ذخایر موشک و پهپاد حوثی‌های یمن ته می‌کشد