پارلمان اتحادیه اروپا در آستانه اعلام وضعیت «اضطرار اقلیمی» است

پارلمان اتحادیه اروپا در آستانه اعلام وضعیت «اضطرار اقلیمی» است
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پارلمان اروپا می خواهد بصورت نمادین تا پیش از آغاز کنفرانس مبارزه با تغییرات اقلیمی مادرید قطعنامه اضطراری آب و هوا را به تصویب برساند.

آگهی

پارلمان اتحادیه اروپا تنها یک هفته مانده به کنفرانس مبارزه با تغییرات اقلیمی در مادرید، به بحث و گفتگو پیرامون تغییرات اقلیمی نشسته و در آستانه اعلام «اضطرار آب و هوایی» است.

قانون گذارانی که از این قطعنامه حمایت کرده اند اعلام کرده اند از اول دسامبر، چهار روز دیگر، به کمیسیون اتحادیه اروپا برای اجرای چنین طرحی فشار وارد خواهند کرد.

این نمایندگان قصد دارند طرح اعلام «اضطرار اقلیمی» را دست کم بصورت نمادین پیش از کنفرانس اقلیمی مادرید، موسوم به کوپ ۲۵، تصویب کنند.

پاسکال کانفین، رئیس کمیسیون محیط زیست پارلمان اروپا، حامی و مبتکر اصلی چنین قطعنامه ای است. پاسکال کانفین در صفحه توئیتر خود نوشت: « تصویب قطعنامه اعلام «وضعیت اضطراری آب و هوا» نمادین است، اما وحشتناک است اگر پنج شنبه آینده این طرح رای نیاورد. من از تمام نمایندگان پارلمان می خواهم به مسئولیت خطیر خود توجه کنند.»

بحث و گفتگو درباره این قطعنامه نمادین در حالی صورت می گیرد که سازمان ها و فعالان محیط زیستی انتقادات فراوانی از «بی عملی» اروپا دربرابر تغییرات اقلیمی دارند.

سازمان «گرین پیس» (صلح سبز) در واکنش به بحث و گفتگو درباره این قطعنامه نمادین در توییتر نوشت: « جهان نیازی به فعالیت های نمادین ندارد، جهان نیازمند افراد شجاع برای گرفتن تصمیم های مهم است.» ویل نینیستو، نماینده سبزهای پارلمان اروپا به یورنیوز می گوید که نمایندگان پیشنهاد دو قطعنامه را داده اند.

یکی از آنها مربوط به اعلام «وضعیت اضطراری اقلیمی» است و دیگری فشار پارلمان به کمیسیون اتحادیه اروپا تا کشورهای عضو اتحادیه طرح مربوط به «دی اکسیدکربن زدایی» را در دستور کار قراردهند.

ویل نینیستو می گوید در حالی که ما درخواست دوم، مبنی بر پایان تولید گازهای کربنی تا سال ۲۰۵۰ را اولویت خود قرارداده بودیم اما نمایندگان لیبرال پارلمان تصمیم گرفتند تنها طرح اول را به بحث بگذارند.

اورزولا فُن در لاین، رئیس آینده کمیسیون اروپا اعلام کرده است که مبارزه با تغییرات اقلیمی اولویت اصلی اتحادیه اروپا خواهدبود. او هم خواستار اروپایی عاری از گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۵۰ است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پارلمان اروپا با نامزدهای پیشنهادی فن در لاین برای عضویت در کمیسیون اروپا موافقت کرد

پاکسازی رودخانه معروف پاریس؛ ماکرون می‌گوید که در رود سن شنا خواهد کرد

پوپولیست‌های «ضد اروپایی» در مسیر دستیابی به دستاوردهای بزرگ در انتخابات اتحادیه اروپا هستند