حمله جنگنده‌های اسرائیل به سوریه چندین کشته برجای گذاشت

Israeli city of Ashkelon
Israeli city of Ashkelon Copyright REUTERS/ Amir Cohen
Copyright REUTERS/ Amir Cohen
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی ارتش اسرائیل: «جنگنده‌های اسرائیل به ده‌ها هدف نظامی متعلق به سپاه قدس ایران و ارتش سوریه در درون خاک سوریه حمله کردند. هدف این حملات موشک‌های زمین به هوا، مقر نیروهای نظامی، انبار تسلیحات و پایگاه‌های نظامی بودند.»

آگهی

اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که در آغازین ساعات این روز به مواضع نظامی ایرانی‌ها همچنین دولت مرکزی سوریه حمله کرده است.

این اهداف در دمشق، پایتخت سوریه قرار داشتند و در حالی که سانا، خبرگزاری رسمی دولت سوریه شمار کشته شدگان حملات اسرائیل را دست‌کم ۲ غیرنظامی همچنین تعدادی زخمی اعلام کرده است، برخی سازمان‌های غیردولتی می‌گویند در پی این حملات ۱۱ نظامی که ۷ تن از آنها «خارجی» بودند، کشته شده‌اند.

سانا همچنین به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که پدافندهای هوایی سوریه توانسته‌اند موشکهای شلیک شده توسط اسرائیل را بر فراز دمشق قبل از برخورد به اهدافشان نابود کنند.

در سوی دیگر این درگیری، سرهنگ أفيخای أدرعی سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که این حمله در تلافی حملات موشکی روز سه‌شنبه به اسرائیل انجام شده است.

او در پیامی توییتری نوشت: «جنگنده‌های اسرائیل به دهها هدف نظامی متعلق به سپاه قدس ایران و ارتش سوریه در درون خاک سوریه حمله کردند. هدف این حملات موشکهای زمین به هوا، مقر نیروهای نظامی، انبار تسلیحات و پایگاههای نظامی بودند.»

أفيخای أدرعی همچنین اعلام کرد: «حملۀ موشکی روز گذشته ایران به خاک اسرائیل، بهترین شاهد برای اثبات علت واقعی حضور ایران در سوریه است. مواضع ایران تهدیدی برای امنیت اسرائیل، ثبات منطقه و رژیم سوریه است.»

روسیه حملات اسرائیل را «اشتباه» خواند

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه حملات اسرائیل به سوریه را «حرکتی اشتباه» توصیف و اعلام کرد که مسکو دربارۀ این حادثه با متحدانش تماس گرفته است.

اسرائیل می‌گوید که در چند ماه گذشته صدها حمله را در سوریه علیه اهداف ایرانی انجام داده است. تل آویو معتقد است که ایرانیان علاوه بر تلاش برای داشتن حضور نظامی دائمی در سوریه، قصد دارند از این مسیر به پشتیبانی قویتر از حزب الله لبنان بپردازند و سلاح‌های پیشرفته مورد نیاز این گروه را تامین کنند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پنج شبه نظامی هوادار ایران در حملات هوایی به شرق سوریه کشته شدند

تغییر سیاست ۴۰ ساله آمریکا: شهرک‌سازی‌های اسرائیل مغایر قوانین بین‌الملل نیست

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق