هلی‌کوپترهای جنگی روسیه در پایگاه پیشین آمریکا در سوریه به زمین نشستند

عکس از ویدئو مربوط به پایگاه جدید روسیه در شمال سوریه گرفته شده است
عکس از ویدئو مربوط به پایگاه جدید روسیه در شمال سوریه گرفته شده است
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شبکه تلویزیونی زویوزدا همچنین از تجهیزات پزشکی آمریکایی‌ها برای درمان آفتاب سوختگی که در این پایگاه باقی مانده بود و یا سالن بدنسازی و اتاق‌های خواب گزارش‌هایی پخش کرد.

آگهی

شبکه تلویزیونی زویوزدا وابسته به وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد هلی‌کوپترهای جنگی و نیروهای نظامی این کشور در پایگاه پیشین آمریکایی‌ها در شمال سوریه مستقر شده‌اند.

پلیس نظامی روسیه در ویدئویی که این شبکه منتشر کرده است در حال پرواز به سمت پایگاه هوایی سوریه در شمال استان حلب در نزدیکی مرز با ترکیه نشان داده می‌شود. این شبکه اعلام کرد که این نیروها و تجهیزات برای تأمین امنیت منطقه در این پایگاه مستقر شده‌اند.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته به‌طور ناگهانی دستور خروج نیروهای این کشور از بخش‌هایی از سوریه را صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

شبکه تلویزیونی زویوزدا همچنین اعلام کرد که از این مرکز به‌عنوان مرکزی برای توزیع کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان محلی استفاده خواهد شد و هم اکنون این مکان تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه که از متحدان روسیه است، قرار دارد.

بیشتر بخوانید:روسیه در حال ایجاد پایگاه استقرار هلی‌کوپتر در شمال سوریه است

وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرده بود که این کشور در حال ایجاد یک پایگاه برای استقرار هلی‌کوپترهای روسی در فرودگاهی غیرنظامی در شهر قامیشلی در شمال شرق سوریه است. این وزارتخانه هدف از این اقدام را افزایش کنترل مسکو بر حوادثی که در آن محدوده رخ می‌دهد عنوان کرده است.

روسیه و ترکیه طبق توافق بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود، گشت‌های مشترکی را در امتداد مرز سوریه با ترکیه انجام می‌دهند.

نیروهای تخریب هم اکنون در حال جست‌وجو و بازدید از همه ساختمان‌ها هستند تا مطمئن شوند هیچ نوع مواد منفجره‌ای یا چیزی که ما را غافلگیر کند در اینجا باقی نمانده است
بازرس ارشد پلیس نظامی روسیه

یک بازرس ارشد پلیس نظامی روسیه گفت: «ما وارد پایگاه شده‌ایم و فضای داخلی و خارجی را تحت کنترل گرفته‌ایم.» وی افزود: «نیروهای تخریب هم اکنون در حال جست‌وجو و بازدید از همه ساختمان‌ها هستند تا مطمئن شوند هیچ نوع مواد منفجره‌ای یا چیزی که ما را غافلگیر کند در اینجا باقی نمانده است.»

شبکه تلویزیونی زویوزدا همچنین از تجهیزات پزشکی آمریکایی‌ها برای درمان آفتاب سوختگی که در آنجا مانده بود و یا سالن بدنسازی و اتاق‌های خواب گزارش‌هایی پخش کرد.

روسیه دو پایگاه دائمی نظامی در سوریه دارد؛ پایگاهی هوایی در استان لاذقیه و دیگری پایگاهی دریایی در بندر طرطوس.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوریه: موشک‌های اسرائیل را رهگیری کردیم

روسیه دو بمب‌افکن با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای به آفریقای جنوبی فرستاد

سفر پوتین به عربستان؛ تلاش روسیه برای کاهش تنش در خلیج فارس