آلمان: منطقه امن بین‌المللی در شمال سوریه ایجاد شود

آلمان: منطقه امن بین‌المللی در شمال سوریه ایجاد شود
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر دفاع آلمان می گوید در نشست وزرای دفاع ناتو روز پنج شنبه پیشنهاد ایجاد منطقه امن بین المللی در شمال سوریه را مطرح خواهد کرد.

آگهی

آنگرت کرامپ کارنبائور، وزیر دفاع آلمان دوشنبه پیشنهاد کرد تا در شمال سوریه منطقه امن بین المللی ایجاد شود. وی تاکید کرد که پیشنهاد طرح ایجاد منطقه امن بین‌المللی در شمال سوریه را در نشست روز پنجشنبه وزرای دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی ، ناتو، مطرح خواهد کرد.

آلمان که جایگاه مهمی در تصمیمات اتحادیه اروپا دارد پیش تر اظهارامیدواری کرده بود که پس از آتش بس پنج روزه در شمال سوریه، ترکیه دست به حمله مجدد نزند.

کرامپ کارنبائور در سخنان خود تاکید کرد که «اروپا و آلمان» باید به وظیفه خود در سوریه عمل کنند. وی افرود: «شرایط در شمال سوریه مستقیما امنیت اروپا و آلمان را تهدید می کند. به همین دلیل اروپا باید ابتکار عمل در این منطقه را دردست بگیرد.» به گفته وزیر دفاع آلمان، اروپا نمی تواند تنها «نظاره گر» اتفاقات در سوریه باشد.

هدف اصلی از ایجاد منطقه امن بین المللی در درجه اول مبارزه با گروه های اسلام گرای افراطی در این منطقه است. نیروهای کرد در شمال سوریه گزارش داده اند که پس از حمله اخیر ترکیه به سوریه کنترل دست کم دو اردوگاه نگاهداری نیروهای وابسته به داعش و گروه های اسلام گرا از دست نیروهای سوری خارج شده است. به گفته وزیر دفاع آلمان «تضعیف شبه نظامیان کرد در این منطقه اشتباه است چرا که آنها یکی از مهم ترین گروه های مبارزه با تروریست ها در این منطقه بوده اند.»

وزیر دفاع آلمان همچنین تاکید کرد که این کشور درباره تحولات ترکیه بزودی با دیگر کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل وارد گفتگو می شود. هفته گذشته آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، پیشنهاد برگزاری یک نشست چهارجانبه میان آلمان و فرانسه و بریتانیا و ترکیه برای پایان دادن به درگیری ها در شمال سوریه را مطرح کرد.

ایجاد منطقه امن بین المللی در حالی مطرح می شود که سه شنبه رجب طیب اردوغان در مسکو با ولادیمیر پوتین درباره تحولات سوریه به گفتگو نشست. آقای اردوغان در بدو ورود به سوچی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات با همتای روس وی «فرصتی مغتنم» برای دستیابی به صلحی پایدار باشد.

این در حالیست که آنکارا عقب نشینی شبه نظامیان کرد از مناطق شمال شرق سوریه تا عمق ۳۲ کیلومتری را تنها راه برقراری صلح و ثبات در این منطقه عنوان کرده است.

ترکیه که شبه نظامیان کرد یگان های مدافع خلق را «تروریست» و همدست پ کا کا می خواند خواهان ایجاد منطقه ای امن در عمق مناطق مرزی شمال سوریه است. آنکارا که پیشتر در هماهنگی با کاخ سفید برای ایجاد این منطقه ناکام مانده بود با خروج نظامیان آمریکایی زمینه را برای تشکیل آن توسط اقدام نظامی مناسب و مهیا دید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آخرین تحولات سوریه؛ «اردوغان به اتهام ارتکاب جنایت جنگی تحت پیگرد قرار بگیرد»

مخالفت ایران با ایجاد پست‌های بازرسی ترکیه در شمال سوریه

نیروهای مورد حمایت ترکیه: کُردها هنوز به‌طور کامل عقب نشینی نکرده‌اند