حمله ترکیه به سوریه؛ شواری امنیت به درخواست اروپایی‌ها نشست فوری برگزار می‌کند

حمله ترکیه به سوریه؛ شواری امنیت به درخواست اروپایی‌ها نشست فوری برگزار می‌کند
Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه روز چهارشنبه در پی اعلام آغاز عملیات نظامی ترکیه گفته بود که فرانسه به همراه دیگر عضو اروپایی شورای امنیت یعنی بریتانیا برای بررسی موضوع حمله ترکیه به سوریه، از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست برگزاری نشست اضطراری کرده است.

آگهی

در پی آغاز حمله ارتش ترکیه به خاک سوریه، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه ۱۸ مهر نشست اضطراری برگزار می‌کند.

خبرگزاری رویترز ضمن اعلام این خبر به نقل از چند دیپلمات اروپایی که از آنها نام نبرده است نوشت که این نشست محرمانه بوده و پشت درهای بسته انجام خواهد شد. این دیپلمات‌ها گفته‌اند که نشست روز آینده ۱۵ عضو دائم و موقت شورای امنیت برای بررسی حمله ترکیه به سوریه به درخواست پنج عضو اروپایی این شورا یعنی بریتانیا، فرانسه، آلمان، بلژیک و لهستان برگزار می‌شود.

املی دومونشالن، وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه روز چهارشنبه در پی اعلام آغاز عملیات نظامی ترکیه گفته بود که فرانسه به همراه دیگر عضو اروپایی شورای امنیت یعنی بریتانیا برای بررسی موضوع حمله ترکیه به سوریه، از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست برگزاری نشست اضطراری کرده است.

بیشتر بخوانید:

فرانسه پیش از آغاز حمله ترکیه از احتمال چنین اقدامی ابراز «نگرانی شدید» کرده بود و وزیر امور اروپایی فرانسه امروز پس از انتشار نخستین اخبار در مورد آغاز عملیات ترکیه گفت که کشورش این حمله را «شدیدا محکوم» می‌کند.

خانم دومونشالن که در کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی فرانسه سخن می‌گفت، ضمن تأیید خبر درخواست فرانسه برای برگزاری نشست شورای امنیت افزود: «فرانسه، آلمان و بریتانیا در حال نهایی کردن یک بیانیه مشترک در این زمینه هستند که بسیار صریح خواهد بود.»

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه آغاز حمله نظامی ارتش کشورش علیه کردهای شمال شرقی سوریه با نام عملیات «چشمه صلح» را اعلام کرد و پس از آن هواپیماهای جنگی به بخش‌هایی از منطقه کردنشین سوریه یورش بردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی ترکیه به شمال سوریه؛ هفتاد نفر کشته و مجروح شدند

روسیه طرح تمدید ۹ ماهه دوره ارسال کمک‌های بشردوستانه فرامرزی به شمال غرب سوریه را وتو کرد

از نیروهای دولتی سوریه تا القاعده و مخالفان اسد؛ عضوگیری از کودکان توسط گروه‌های مسلح افزایش یافت