طالبان با زلمای خلیل‌زاد در پاکستان دیدار کردند

 طالبان با زلمای خلیل‌زاد در پاکستان دیدار کردند
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رویترز: جلسه میان دو طرف که بیش از یک ساعت به طول انجامید به معنای از سرگیری مذاکرات رسمی میان آمریکا و طالبان نیست بلکه با هدف ایجاد اعتماد برگزار شده است.

آگهی

هیات نمایندگان طالبان در جریان سفر به اسلام‌آباد روز پنجشنبه با زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در مذاکرات صلح افغانستان دیدار کردند.

این دیدار، نخستین تماس بین دو طرف از زمانی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به مذاکرات دو طرف پایان داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی که نامشان ذکر نشده نوشته است که جلسه میان دو طرف که بیش از یک ساعت به طول انجامید به معنای از سرگیری مذاکرات رسمی میان آمریکا و طالبان نیست بلکه با هدف ایجاد اعتماد برگزار شده است.

یک مقام بلندپایه دولتی پاکستان به رویترز گفته است: «نمایندگان طالبان با زلمای خلیل‌زاد دیدار کردند. تمام آنچه که می توانم به شما بگویم این است که پاکستان نقش بزرگی در این ماجرا ایفا کرده است تا طرفین را متقاعد کند که این دیدار تا چه اندازه برای فرایند صلح مهم است.»

سفارت آمریکا در اسلام‌آباد و وزارت خارجه آمریکا حاضر به اظهار نظر درباره اینکه این ملاقات انجام شده است یا خیر، نشده‌اند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تنها گفته است که خلیل‌زاد در هفته جاری «چندین روز» را برای گفتگو با مقامات پاکستان در اسلام‌آباد گذرانده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان ملاقات با فرستاده آمریکا را تایید یا تکذیب نکرده است. وی افزده است که هیات طالبان روز جمعه نیز برای ادامه ملاقات‌هایشان در اسلام‌آباد هستند.

مذاکرات صلح میان گروه طالبان و هیات آمریکایی به ریاست زلمای خلیل‌زاد در دوحه قطر پس از حمله تروریستی این گروه در کابل که به کشته شدن ۱۲ نفر از جمله یک سرباز آمریکایی انجامید، متوقف شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات آمریکا روز یکشنبه ۱۷ شهریور با انتشار توئیتی پس از کشته شدن این سرباز آمریکایی از پاپان مذاکرات صلح بین آمریکا و طالبان خبر داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خلیل‌زاد: امریکا نمی‌داند با طالبان چه کار کند

ترامپ در دیدار سرزده از افغانستان: نیروهایمان را کاهش می‌دهیم

سفارت پاکستان در کابل خدمات کنسولی خود را تعطیل کرد