تاکید جانسون بر عدم استعفاء: برای اجرای برکسیت در موعد مقرر می‌مانم

تاکید جانسون بر عدم استعفاء: برای اجرای برکسیت در موعد مقرر می‌مانم
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نخست‌وزیر بریتانیا که ممکن است طی روزهای آینده با رای عدم اعتماد نمایندگان مجلس عوام روبرو شود تاکید کرد که تنها دولت محافظه‌کار او می‌تواند در موعد مقرر برکسیت را اجرا کند.

آگهی

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز یکشنبه تاکید کرد که برای اینکه بتواند اجرای برکسیت در موعد مقرر را تضمین کند از سمت خود کناره‌گیری نخواهد کرد.

نخست‌وزیر بریتانیا که ممکن است طی روزهای آینده با رای عدم اعتماد نمایندگان مجلس عوام روبرو شود تاکید کرد که تنها دولت محافظه کار او می‌تواند در موعد مقرر برکسیت را اجرا کند.

موعد تعیین شده برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) است و بوریس جانسون وعده داده است که با توافق یا بدون توافق با اتحادیه اروپا برکسیت را در این تاریخ اجرا خواهد کرد.

نخست‌وزیر بریتانیا همچنین اعلام کرد که در صورت عدم دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا از سمت خود کناره گیری نخواهد کرد.

بوریس جانسون در حالی روز یکشنبه در کنگره سالانه حزب محافظه‌کار بر عدم کناره گیری خود از قدرت و اجرای برکسیت در موعد مقرر تاکید کرد که بنا به مصوبه پارلمان بریتانیا نخست‌وزیر مجبور است در صورت عدم دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا درخواست تمدید مهلت برکسیت را به این اتحادیه ارائه کند.

رهبر حزب محافظه‌کار بریتانیا مشخص نکرده است که در صورت عدم دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا چگونه می‌خواهد با وجود این مصوبه پارلمان برکسیت بدون توافق را به اجرا بگذارد.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بزرگترین تحول در عرصه سیاست خارجی و سیاست تجاری این کشور طی ۴۰ سال اخیر محسوب خواهد شد. بوریس جانسون در پاسخ به این پرسش که برای عدم ارائه درخواست تمدید مهلت برکسیت از سمت خود کناره گیری خواهد کرد یا خیر پاسخ داد: «خیر، من متعهد شده ام که حزب [محافظه‌کار] و کشور را در این شرایط سخت رهبری کنم و به این کار ادامه خواهم داد.»

بوریس جانسون از مصوبه پارلمان این کشور در مورد تمدید مهلت برکسیت به عنوان «طرح تسلیم» یاد می‌کند. آقای جانسون بر این باور است که مخالفان دولت محافظه‌کار او با رای به این طرح در برابر اتحادیه اروپا «تسلیم» شده‌اند.

تعدادی از نمایندگان مخالف دولت بوریس جانسون در مجلس عوام اعلام کرده‌اند که طی روزهای آینده طرح رای عدم اعتماد به دولت را در دستور کار پارلمان قرار خواهند داد.

بسیاری از تجار بریتانیایی خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا را به ضرر اقتصاد این کشور می‌دانند. آنها بر این باور هستند که خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا می‌تواند باعث رکود اقتصادی در بریتانیا شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر دارایی بریتانیا: اتحادیه اروپا را در ۳۱ اکتبر ترک خواهیم کرد

چرا نخست‌وزیر پیشین بریتانیا خواستار انحلال سازمان ملل متحد شد؟

بریتانیا برای نخستین بار یک زن نابینا را به عنوان سفیر منصوب کرد