«وعده» ترامپ به یک رهبر خارجی؛ رویارویی کنگره آمریکا با سازمان‌های اطلاعاتی

«وعده» ترامپ به یک رهبر خارجی؛ رویارویی کنگره آمریکا با سازمان‌های اطلاعاتی
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

واشنگتن پست روز چهارشنبه گزارش داد که یک مامور اطلاعاتی به دنبال «وعده» نگران کننده رئیس جمهوری آمریکا به یک رهبر خارجی تصمیم به شکایت رسمی به بازرس کل سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده گرفته است.

آگهی

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه وزارت دادگستری این کشور را متهم کرد که مانع افشای متن شکایت در مورد مکالمه دونالد ترامپ با یک رهبر خارجی شده است.

روزنامه واشنگتن پست روز چهارشنبه گزارش داد که یک مامور اطلاعاتی به دنبال «وعده» نگران کننده رئیس جمهوری آمریکا به یک رهبر خارجی تصمیم به شکایت رسمی به بازرس کل سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده گرفته است.

طرح این شکایت منجر به رویارویی بین کنگره و سازمان های اطلاعاتی آمریکا شده است.

هنوز «وعده» دونالد ترامپ و نام رهبر خارجی که او این وعده را با او در میان گذاشته افشا نشده است. با این حال واشنگتن پست به نقل از منابعی که نامشان فاش نشده گزارش داده که موضوع این وعده به اوکراین مربوط می شده است.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا پس از دیدار با بازرس کل سازمان های اطلاعاتی این کشور که پشت درهای بسته انجام شد دولت دونالد ترامپ را به جلوگیری از همکاری سازمان های اطلاعاتی با تحقیق کنگره ایالات متحده متهم کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی که نخواست نامش فاش شود گزارش داده است که شکایت مامور اطلاعاتی آمریکا به «چند اقدام» دونالد ترامپ ارتباط داشته و به مکالمه تلفنی او با یک رهبر خارجی محدود نبوده است.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه در واکنش به گزارش واشنگتن پست آن را «خبر جعلی» خواند.

نهادهای دولتی آمریکا طی ماههای گذشته به دفعات از همکاری با تحقیق های مجلس نمایندگان که تحت کنترل دموکرات ها قرار دارد خودداری کرده اند.

طبق گزارش واشنگتن پست دونالد ترامپ چند هفته پیش از شکایت مامور اطلاعاتی آمریکا با وولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین تلفنی گفتگو کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نارضایتی دونالد ترامپ از هزینه‌های زندان گوانتانامو

حملات به تاسیسات نفتی عربستان؛ دونالد ترامپ از تشدید «اساسی» تحریم‌ها علیه ایران خبر داد

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت