«من نمی‌توانم سکوت کنم»: نماهنگ ۱۵ دقیقه‌ای رپ در اعتراض به وضع موجود در ترکیه

Şanışer
Şanışer Copyright Muhammet Özgen
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این آهنگ ۱۴ دقیقه‌ و ۵۵ ثانیه‌ای با عنوان «من نمی‌توانم سکوت کنم» در میان مردم و شبکه‌های اجتماعی با استقبال مواجه شده است.

آگهی

یک رپر اهل ترکیه با همراهی ۱۶ خواننده هموطن‌اش یک نمآهنگ رپ اعتراضی علیه وضعیت موجود در این کشور منتشر کرد.

این آهنگ ۱۴ دقیقه‌ و ۵۵ ثانیه‌ای با عنوان «من نمی‌توانم سکوت کنم» در میان مردم و شبکه‌های اجتماعی با استقبال مواجه شده است.

از زمان انتشار این کلیپ تا نوشتن این مطلب (سه روز بعد از انتشار)، ویدیوی این آهنگ بیش از ۱۵ میلیون بار در سایت یوتیوب دیده شده است.

موضوعاتی از قبیل مسائل محیط زیستی، قوانین تبعیض‌آمیز، دسترسی به امکانات آموزشی و خشونت علیه زنان در این کلیپ‌ ویدیویی مطرح شده است.

شانیشر، خواننده رپ با نام اصلی سارپ پالور بیش از دو ماه بر روی این آهنگ کار کرده است. او در بیانیه‌ای که همزمان با انتشار آهنگ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد گفت: «من شاهد بوده‌ام که باور داشتن به این‌که موسیقی می‌تواند شرایط را تغییر دهد، چقدر مثبت بوده است. امیدوارم این آهنگ مردم را به واکنش وادارد.»

آهنگ «من نمی‌توانم سکوت کنم» با این کلمات آغاز می‌شود: «روزها می‌گذرد و تو نمی‌دانی چرا زندگی می‌کنی. به مشکلاتت آگاه نیستی. می‌خواهی بخندی و خوش بگذرانی. زندگی سخت است. می‌خواهی که موسیقی تو را سرگرم کند و از واقعیت دور شوی. اما ما معتقدیم موسیقی می‌تواند وضعیت را تغییر دهد. با ما همراه می‌شوی؟»

این خواننده رپ تاکید کرد که قصد موضع‌گیری سیاسی ندارد و علیه دیدگاه سیاسی خاصی نیست.

با وجود این اظهارات، بسیاری اشعار این آهنگ را انتقادی علیه بیست سال حاکمیت حزب عدالت و توسعه، حزب متبوع رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه توصیف می‌کنند.

بسیاری از مقامات شهرداری‌هایی که در دست مخالفان حزب آقای اردوغان است، ویدیوی این آهنگ رپ را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

یلماز بویوکرشن از حزب جمهوری‌خواه خلق و شهردار اسکی‌شهر واقع در غرب ترکیه، با نوشتن جمله «جرات واگیردار است» این آهنگ را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

حمزه دا، نماینده ازمیر در پارلمان از جانب حزب عدالت و توسعه از انتشار این آهنگ انتقاد کرد و آن را یک حرکت تبلیغاتی و حمله‌ای علیه جریان متبوعش خواند.

پاملا آندرسون، بازیگر آمریکایی نیز با به اشتراک گذاشتن آهنگ «من نمی‌توانم سکوت کنم»، از هنرمندان آمریکایی خواست تا از این حرکت الهام بگیرند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارمند کنسولگری آمریکا در ترکیه هم چنان به اتهام جاسوسی در زندان می ماند

سوئد خواننده رپ آمریکایی را با وجود وساطت ترامپ محاکمه کرد

حمله ترامپ به نخست وزیر سوئد بر سر یک خواننده رپ؛ «راکی را آزاد کنید»