حمله ترامپ به نخست وزیر سوئد بر سر یک خواننده رپ؛ «راکی را آزاد کنید»

حمله ترامپ به نخست وزیر سوئد بر سر یک خواننده رپ؛ «راکی را آزاد کنید»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«از استفان لوفن، نخست وزیر سوئد کاملا ناامید شدم...سوئد با این اقدام خود آمریکایی‌های آفریقایی تبار را در آمریکا ناامید کرده است.»

آگهی

دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمریکا با انتشار توییتری به نخست وزیر سوئد تاخت و از او خواست برای آزادی خواننده آمریکایی سیاه‌پوست در این کشور گامی بردارد.

آقای ترامپ، صبح روز جمعه در حساب توییتری خود نوشت: «از استفان لوفن، نخست وزیر سوئد کاملا ناامید شدم. چرا که نمی‌تواند اقدامی برای آزادی خواننده آمریکایی انجام دهد. سوئد با این اقدام خود آمریکایی‌های آفریقایی تبار را در آمریکا ناامید کرده است. من ویدیوی درگیری‌های ایسپ راکی که منجر به بازداشت او شده را دیدم، افراد دردسرسازی او را دنبال و مورد آزار و اذیت قرار دادند. با آمریکایی‌ها منصفانه رفتار کنید.»

آقای ترامپ در پایان توییت خود هم از هشتگ «راکی را آزاد کنید» استفاده کرده است.

ایسپ راکی روز سوم ژوئیه (۱۲ تیر) به همراه محافظش در ارتباط با نزاع در خیابانی در مرکز شهر استکهلم در روز ۳۰ ژوئن (نهم تیر) بازداشت شد. ایسپ راکی، خواننده و ترانه سرای ۳۰ ساله به اتهام تعرض در سوئد بازداشت شده است. دادستان‌های سوئدی ۲۰ ژوئیه، بازداشت ایسپ راکی را شش روز دیگر تمدید کردند.

بیش از ۶۰۰ هزار نفر با امضای یک طومار اینترنتی خواستار آزادی ایسپ راکی شده اند. شماری از هنرمندان نیز از او حمایت کرده اند.

بیشتر بخوانید:ترامپ برای آزادی خواننده رپ آمریکایی با نخست وزیر سوئد تماس می‌گیرد

ماجرای بازداشت این خواننده که ظاهرا از دوستان کانیه وست خواننده رپ و همسر کیم کارداشیان است، از همان ابتدا مورد توجه رئیس جمهوری آمریکا قرار گرفت.

آقای ترامپ در حالی از ناامیدی خود نسبت به نخست وزیر سوئد می‌گوید که چند روز قبل ۱۹ ژوئيه، در یک پست توییتری دیگر استفان لوفن را فردی بسیار بااستعداد خوانده بود.

رئيس جمهوری آمریکا در آن توییت از تماس تلفنی کانیه وست و توضیحاتنش در خصوص دستگیری ایسپ راکی گفته بود و وعده داده بود با نخست وزیر بسیار بااستعداد سوئد در این خصوص گفتگو خواهد کرد تا زمینه آزای این خواننده رپ آمریکایی فراهم شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کانیه وست، خواننده رپ مشهور آمریکا رقیب تازه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری می‌شود

«من نمی‌توانم سکوت کنم»: نماهنگ ۱۵ دقیقه‌ای رپ در اعتراض به وضع موجود در ترکیه

سوئد خواننده رپ آمریکایی را با وجود وساطت ترامپ محاکمه کرد