چهره مشهور برزیلی: ماکرون دلقک با خوابیدن با اژدهای زشت متخصص آتش‌سوزی نمی‌شود

چهره مشهور برزیلی: ماکرون دلقک با خوابیدن با اژدهای زشت متخصص آتش‌سوزی نمی‌شود
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رنزو گراسیه، سفیر افتخاری گردشگری برزیل، ضمن «دلقک» توصیف کردن آقای ماکرون، تهدید کرده که اگر رئیس جمهوری فرانسه به برزیل قدم بگذارد، گردنش را که به باریکی گردن جوجه مرغ است، سخت خواهد فشرد.

آگهی

همزمان با ادامه آتش‌سوزی مهیب در جنگل‌های آمازون، گویا آتش جنگ لفظی میان مقام‌های برزیلی و فرانسوی نیز که از ۱۰ روز پیش آغاز شده، قصد فروکش کردن ندارد.

رنزو گراسیه، سفیر افتخاری دولت برزیل در امر ترویج گردشگری با انتشار ویدئویی ضمن اهانت به همسر رئیس جمهوری فرانسه به جنگ لفظی مقام‌های ارشد دو کشور که به دلیل انتقاد امانوئل ماکرون از نحوه مدیریت آتش‌سوزی جنگل‌های آمازون توسط دولت ژائیر بولسونارو آغاز شد، دامن زد.

«رنزو گراسیه» به عنوان یک قهرمان پیشکسوت ورزش‌های رزمی، در میان مردم برزیل چهره‌ای شناخته شده به شمار می‌رود، در این ویدئو که در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شده، ضمن «دلقک» توصیف کردن آقای ماکرون، تهدید کرده که اگر رئیس جمهوری فرانسه به برزیل قدم بگذارد، گردنش را که به باریکی گردن جوجه مرغ است، سخت خواهد فشرد.

آقای گراسیه سپس در پاسخ به انتقادهای رئیس جمهوری فرانسه که آن را «مزخرف گویی» تعبیر کرده، گفته که «زشت» بودن همسر آقای ماکرون یک واقعیت است و او با خوابیدن کنار یک «اژدها» بدل به یک متخصص آتش‌سوزی نمی‌شود.

او همچنین گفته که مردان همجنسگرای بسیاری را می‌شناسد که مردانگی‌شان از این مرد ابله (امانوئل ماکرون) بیشتر است.

ژائير بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل حدود یک هفته پیش در زیر یک مطلب فیس‌بوکی که ظاهر همسر ۳۷ ساله‌اش را با برژیت، همسر ۶۶ ساله ماکرون مقایسه کرده بود، نظری نوشت: «این مرد را تحقیر نکنید. مُردم از خنده.»

پیش از آن، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری راست‌گرای افراطی برزیل را در مورد سیاست تغییرات آب و هوایی متهم به دروغگویی کرده و به خاطر آتش‌سوزی جنگل‌های آمازون او مقصر دانسته بود.

رییس جمهوری فرانسه در واکنش به اظهارات آقای بولسونارو، آن را «به شدت بی‌احترامانه» خواند و گفت: «برای او و شهروندان برزیل متاسفم.» تعدادی از برزیلی‌های فعال در شبکه‌‌های اجتماعی نیز «شرمندگی» خود را در قالب پست‌های انتقادی خود ابراز کردند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شب‌های سرخ آمازون از آتش‌سوزی مستمر

برزیل کمک ۲۰ میلیون دلاری گروه‌۷ برای کنترل آتش سوزی آمازون را رد کرد

ریودوژانیرو؛ معترضان خواستار اقدام دولت برای کنترل آتش سوزی آمازون شدند