آمریکا چهار ایرانی را به اتهام انتقال پول از سپاه پاسداران به حماس تحریم کرد

آمریکا چهار ایرانی را به اتهام انتقال پول از سپاه پاسداران به حماس تحریم کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آمریکا بانک لبنانی را به اتهام ارتباط با حزب‌الله و چهار ایرانی را به اتهام انتقال پول از سپاه به حماس و حزب‌الله تحریم کرد

آگهی

وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا چهار ایرانی را به دلیل انتقال پول سپاه پاسداران از طریق حزب‌الله به حماس تحریم کرد.

همزمان همین نهاد، موسسه مالی جمال تراست بانک لبنان و زیرشاخه‌های آن را به دلیل کمک به حزب‌الله برای نقل و انتقال مالی تحریم کرد. براساس بیانیه وزارت خزانه داری ایالات متحده این بانک به خانواده‌های بمب‌گذاران انتحاری پول منتقل می‌کرده است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد کشورش در قطع حمایت‌های مالی از حزب‌الله لبنان مصم است. در این بیانیه آمده است که تخلفات بانک جمال تراست به استقلال نظام مالی لبنان ضربه می‌زند.

بانک جمال تراست از پنج دهه قبل در لبنان فعالیت دارد. 

ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۹۷ حزب‌الله لبنان را یک گروه تروریستی می‌خواند و بسیاری از نهادهای مالی و غیرمالی مرتبط با آن را در خاک لبنان و دیگر کشورهای جهان تحریم کرده است. 

به گزارش رویترز، یک مقام عالی‌رتبه دولت آمریکا پس از انتشار خبر تحریم‌ بانک جمال تراست گفت:‌ «ما با بانک مرکزی لبنان رابطه بسیار خوبی داریم و مطمئنیم که آن‌ها تصمیمات درست را در این باره اتخاذ خواهند کرد.»

با این حال موسسه بانک‌های لبنان با انتشار بیانیه‌ای از اتخاذ این تصمیم ایالات متحده آمریکا ابراز تاسف کرد. در این بیانیه آمده است که این تحریم نظام بانکی لبنان را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. 

حزب‌الله در دو دهه اخیر و به‌ویژه پس از خروج گسترده نیروهای اسرائیلی از جنوب لبنان به یکی از نیرومندترین جریان‌های سیاسی این کشور بدل شده است. به‌علاوه این سازمان سیاسی-نظامی، نقش گسترده‌ای را در دفاع از حکومت بشار اسد در جریان جنگ داخلی سوریه ایفا می‌کند. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقاد ورزشکار کره‌ای از طلای فروغی: «چگونه یک تروریست می‌تواند مقام اول را کسب کند؟»

آمریکا سپاه پاسداران را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد

آمریکا و بریتانیا در اقدامی هماهنگ جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و حوثی‌ها را تحریم کردند