جودوی قهرمانی جهان؛ مدال های طلا در روز دوم به سامورایی ها رسید

جودوی قهرمانی جهان؛ مدال های طلا در روز دوم به سامورایی ها رسید
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اوتا آبه در فینال رقابت های وزن منهای ۵۲ کیلوگرم با یک حریف با تجربه از روسیه به نام ناتالیا کوزیوتینا روبرو شد. جودوکار ژاپنی برای پیروزی نهایی و کسب دومین مدال جهانی خود تنها به ۳۰ ثانیه زمان نیاز داشت.

آگهی

مسابقات جودو قهرمانی جهان در توکیو دومین روز خود را در حالی پشت سر گذاشت که تماشاگران حاضر درمجموعه ورزشی «نیپون بودوکان» پیش از آغاز مبارزات شاهد اجرای یک نمایش سنتی و زیبا بودند.

برگزیدگان دو وزن منهای ۵۲ گیلوگرم زنان و منهای ۶۶ کیلوگرم مردان در دومین روز این مسابقات به روی سکو رفتند.

بهترین جودوکار زن

اوتا آبه، جودوکار جوان کشور میزبان عنوان بهترین ورزشکار زن دومین روز تورنمنت را از آن خود کرد. آبه به محض پا گذاشتن به روی تاتامی شور و هیجان را در سالن برانگیخت و با نمایش درخشان به راحتی تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت.

جودوکار هجده ساله ژاپنی برای حضور در فینال در این مرحله طی یک مبارزه سخت و بسیار نزدیک و با امتیازی که در وقت طلایی بدست آمد از سد مایلیندا کلمندی، قهرمان المپیک از کشور کوزوو گذشت.

اوتا آبه در باره این مبارزه چنین می گوید: «مدت ها بود که منتظر بودم با این حریف روبرو شوم تا بتوانم بر او غلبه کنم. این باعث شد که اعتماد به نفس بالایی برای پیروزی بدست بیاورم.»

آبه در فینال رقابت های وزن منهای ۵۲ کیلوگرم با یک حریف با تجربه از روسیه به نام ناتالیا کوزیوتینا روبرو شد. جودوکار ژاپنی برای پیروزی نهایی و کسب دومین مدال جهانی خود تنها به ۳۰ ثانیه زمان نیاز داشت.

اوتا آبه مدال طلای خود را از دستان یکی از وزرای کابینه نخست وزیر مجارستان دریافت کرد.

بهترین جودوکار مرد

جوشیرو مارویاما با کسب دومین طلای روز دوم مسابقات نام خود را به عنوان بهترین ورزشکار مرد نیز به ثبت رساند.

مارویاما در مبارزات دور مقدماتی با اجرای استادانه فن اوچی ماتا حریفان را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشت تا در نیمه نهایی با هیفومی آبه، هموطن خود و برادر اوتا آبه روبرو شود.

ورزشکار ژاپنی در این مبارزه سخت تا ثانیه های آخر به خوبی مبارزه را اداره کرد و در نهایت موفق شد با کسب امتیاز وازاری در وقت طلایی ضمن راهیابی به فینال جواز حضور در بازیهای المپیک را نیز دریافت کند.

لیم هوان کیم، جودوکار کره ای و دارنده رتبه ۲۹ جهانی حریف مارویاما در فینال رقابت های وزن منهای ۶۶ کیلوگرم بود.

این مبارزه در نهایت با امتیاز ایپون به نفع جودکار ژاپنی به اتمام رسید تا هر دو مدال طلای روز دوم به ورزشکاران کشور میزبان اهدا شود.

جوشیرو مارویاما مدال طلای خود را از دستان جیانی مرلو، رئیس ایتالیایی انجمن بین المللی مطبوعات ورزشی دریافت کرد.

او پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست چنین گفت: «وقتی متوجه شدم که پیروزی در مبارزه نهایی برایم مسجل شده و صدای بی امان تشویق تماشاگران را شنیدم لحظه ای فراموش نشدنی بود. این همه حمایت و تشویق مرا به وجد آورد و خوشحالم که به آنها ثابت کردم که اکنون شماره یک جهان هستم.»

بهترین فن

بهترین فن روز دوم مسابقات جهانی جودو را کاچاکورن واراسیها، جودوکار زن تایلندی در مسابقات دور مقدماتی وزن منهای ۵۲ کیلوگرم به اجرا درآورد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو قهرمانی جهان؛ هلند پس از ده سال در «نیپون بودوکان» به مدال طلا رسید

جودو؛ مدال برنز جایزه بزرگ زاگرب به سعید مولایی رسید

صعود به نیمه‌نهایی با عبور از سامورایی‌ها؛ ایران در بازی بعدی به مصاف قطری‌های میزبان می‌رود