اتحادیه اروپا: بازنده برکسیت بدون توافق بریتانیاست

اتحادیه اروپا: بازنده برکسیت بدون توافق بریتانیاست
Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حزب کارگر با اعلام نگرانی نسبت به انتشار گزارش هایی دولتی که از احتمال کمبود غذا، سوخت و دارو پس از خروج ناگهانی بریتانیا از اتحادیه اروپا خبر می دهد، خواستار فراخواندن نمایندگان پارلمان از تعطیلات تابستانی برای بحث و مشورت در باره اتخاذ راه حل های کاستن از مشکلات و تبعات احتمالی برکسیت شده است.

آگهی

کمیسیون اروپا می گوید نهاد اداره کننده امور در قاره سبز خود را برای یک برکسیت بدون توافق آماده کرده و در صورت به اجرا درآمدن سناریوی یاد شده این بریتانیا است که بازنده اصلی خواهد بود.

ناتاشا برتاود، سخنگوی کمیسیون اروپا روز دوشنبه در جریان کنفرانس خبری هفتگی خود یاد آور شد که خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا هرگز سناریوی مطلوب و مورد نظر این اتحادیه نبوده است.

این مسئول کمیسیون اروپا همچنین در خصوص جدایی یکباره و بدون توافق بریتانیا از اتحادیه تصریح کرد: «جدایی به این شکل بی شک برای شهروندان و نیز شرکت ها مشکلات و تبعات ناخوشایندی را به همراه خواهد داشت و نمی توان از تاثیر منفی آن نیز بر اقتصاد غافل بود.»

سخنگوی کمیسیون اروپا در ادامه تاکید کرد «زیان های ناشی از این وضعیت بی شک قابل توجه خواهد بود و بریتانیا بسیار بیشتر از بیست و هفت کشور دیگر عضو اتحادیه از این مسئله ضرر خواهد کرد.»

ناتاشا برتاود همچنین در این خصوص نقل قولی با همین مضمون را از ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا مطرح کرد که بر اساس آن بریتانیا در صورت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا بازنده بزرگ این معامله خواهد بود.

گفتنی است که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز پیش از این اعلام کرده بود که کشورش خود را برای خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا آماده کرده است.

در حالی که نخست وزیر بریتانیا تهدید کرده است که کشورش با توافق یا بدون توافق با اتحادیه اروپا روز ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از این اتحادیه خارج خواهد شد به نظر می آید اروپایی ها خود را برای بدترین تصمیم لندن آماده کرده اند.

خانم مرکل ضمن تاکید بر تلاش های جاری جهت یافتن راه حلی برای خروج تحت توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا یادآور شده بود: «ما برای هر نتیجه ای آماده هستیم. باید گفتگو انجام شود حتی اگر به توافقی دست پیدا نکنیم.»

از سوی دیگر حزب کارگر بریتانیا خواستار تعویق مهلت اجرایی شدن برکسیت و نیز برکناری بوریس جانسون نخست وزیر این کشور شده است. جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا هفته گذشته از آغاز کارزاری برای برکناری نخست وزیر خبر داده است.

رهبر حزب کارگر تلاش دارد حمایت نمایندگان برای رای عدم اعتماد به بوریس جانسون را جلب و روند استیضاح دولت را در پارلمان کلید بزند.

بیشتر بخوانید:

حزب کارگر با اعلام نگرانی نسبت به انتشار گزارش هایی دولتی که از احتمال کمبود غذا، سوخت و دارو پس از خروج ناگهانی بریتانیا از اتحادیه اروپا خبر می دهد، خواستار فراخواندن نمایندگان پارلمان از تعطیلات تابستانی برای بحث و مشورت در باره اتخاذ راه حل های کاستن از مشکلات و تبعات احتمالی برکسیت برای این کشور شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شهروندان قاره سبز خواهان اتحادیه اروپایی مستقل و قدرتمند در صحنه بین‌الملل هستند

وزیر اول اسکاتلند: بوریس جانسون به دنبال برکسیت بدون توافق است

تصویب قانون مقابله با بوم‌کُشی؛ پارلمان اروپا جدی‌ترین موارد تخریب اکوسیستم را جرم‌انگاری کرد