هشدار بریتانیا به ایران: برای خروج از سایه، نفتکش ما را رفع توقیف کنید

هشدار بریتانیا به ایران: برای خروج از سایه، نفتکش ما را رفع توقیف کنید
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزیر خارجه بریتانیا: «شما نمی توانید بروید و به شکل غیرقانونی کشتی‌های خارجی را توقیف کنید.»

آگهی

دومینیک راب، وزیر خارجه جدید بریتانیا روز دوشنبه گفت که ایران برای «خروج از سایه» باید نفتکش توقیف شده بریتانیایی را آزاد کند.

وزیر خارجه دولت بوریس جانسون، نخست وزیر جدید بریتانیا در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» گفت: «اگر ایرانی ها می خواهند از سایه خارج شوند و به عنوان عضو مسئول جامعه جهانی به رسمیت شناخته شوند باید نظام قانونمند جامعه جهانی را بپذیرند.»

وزیر خارجه بریتانیا افزود: «شما نمی توانید بروید و به شکل غیرقانونی کشتی های خارجی را توقیف کنید.»

نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران روز ۲۸ تیر (۱۹ ژوئیه) نفتکش «استینا ایمپرو» (Stena impero) را در تنگه هرمز توقیف کرد. این در حالی است که نیروهای بریتانیایی حدود دو هفته پیش از آن ابرنفتکش «گریس ۱» متعلق به ایران را در تنگه جبل الطارق توقیف کرده بودند.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران ایران روز دوشنبه ویدئویی منتشر کرد که به گفته این رسانه هشدار نیروهای سپاه را به یک ناو بریتانیایی در جریان توقیف نفتکش «استینا ایمپرو» نشان می دهد.

بنا به اعلام بریتانیا ناوشکن «اچ ام اس دانکن» از روز یکشنبه برای تامین امنیت کشتیرانی وارد خلیج فارس شده است. این ناوشکن قرار است به همراه ناو مونتروز از آن دسته از کشتی های بریتانیایی که از تنگه هرمز عبور می کنند محافظت کند.

دولت بریتانیا روز پنجشنبه از تغییر سیاست این کشور در زمینه محافظت از کشتی های بریتانیایی هنگام عبور از تنگه هرمز خبر داده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران تایید کرد: نفت‌کش بریتانیایی آزاد می‌شود

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟