گشت ارشاد؛ ارسال ۳۰۰ هزار پیامک و اخذ تعهد از ۱۵۰هزار نفر به خاطر حجاب

گشت ارشاد؛ ارسال ۳۰۰ هزار پیامک و اخذ تعهد از ۱۵۰هزار نفر به خاطر حجاب
Copyright photo: IRNA
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرمانده نیروی انتظامی درباره ماجرای برخورد خشن با یک دختر در پارک پلیس تهران گفته است که پلیس این موضوع را بررسی کرده‌ و به نتیجه رسیده است که مامور نیروی انتظامی در چارچوب قانون وظیفه خود را انجام داده است به همین دلیل از او تقدیر شده است.

آگهی

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی می گوید فعالیت‌هایش در حوزه «عفاف و حجاب» در چهارماهه اول سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در جمع ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به اجرای «طرح ناظر» برای تذکر به افرادی که حجاب را در خودروها رعایت نمی کنند، گفته است: «از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، حدود ۳۰۰ هزار پیامک برای افراد متخلف ارسال شده که از این تعداد ۱۵۰ هزار نفر برای اخذ تعهد مراجعه کرده‌اند که با برخورد محترمانه از آن‌ها تعهد اخذ شده همچنین اعلام شده است در صورت تکرار، خودرو آن‌ها توقیف و در مرحله بعد به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.»

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه «بر اساس قانون بی حجابی جرم محسوب می شود» گفت: «بار‌ها اعلام کرده ایم خودرو حریم خصوصی نیست و کشف حجاب در آن، جرم محسوب می‌شود. برهمین اساس طرح ناظر را راه‌اندازی کرده ایم که خوشبختانه اثرات مثبتی نیز به همراه داشته است.»

حسین اشتری همچنین گفته است کسانی که با این طرح مخالفت می کنند کسانی هستند که یکی از بستگان آنها پیامکی از سوی پلیس دریافت کرده‌اند.

وی همچنین وضعیت «بد حجابی» در برخی بیمارستانها، بانک‌ها و حتی برنامه‌های تلویزیونی را بدتر از افرادی دانست که پلیس در خیابان‌ها با انها برخورد می کند.

فرمانده نیروی انتظامی در ارتباط با خطای برخی از ماموران در برخورد با «بد‌حجابی» گفته است: «اگر ماموری خطایی انجام دهد، حتماً با او برخورد خواهد شد.»

اشتری همچنین درباره برخورد با یک دختر در پارک پلیس تهران گفته است که پلیس این موضوع را بررسی کرده‌ است و به نتیجه رسیده است که مامور نیروی انتظامی در چارچوب قانون وظیفه خود را انجام داده به همین دلیل از او تقدیر شده است.

ماجرای پارک پلیس تهران به اوایل تیرماه باز می گردد که در آن ماموران نیروی انتظامی برای دستگیری دختری که گفته می‌شود با دوستانش در پارک آب بازی می کردند به زور متوسل می شوند و با برخوردی خشن این دختر را دستگیر کردند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محمود احمدی‌نژاد: حجاب اجباری را قبول ندارم

در پی درگیری ۳ ساعته نیروهای امنیتی ایران و جیش العدل در راسک یک مامور پلیس کشته شد

تیراندازی به خودروی گشت پلیس‌راه در سیستان و بلوچستان چهار کشته بر جای گذاشت